י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
שוחחו על איראן

שר החוץ כהן למזכיר המדינה: "גאה להיות שר במדינה המאפשרת חופש מחאה"

שר החוץ אלי כהן שוחח הלילה עם עמיתו, מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן. השניים דנו בתפקידה החשוב של ארה"ב בהרחבת הסכמי אברהם. כמו כן, השרים דיברו על הדיאלוג המתקיים בישראל במטרה להגיע להסכמה בנושא הרפורמה המשפטית

שר החוץ כהן למזכיר המדינה: "גאה להיות שר במדינה המאפשרת חופש מחאה"
השרים אלי כהן ואנתוני בלינקן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החוץ אלי כהן שוחח הלילה עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, בשיחה סיכמו השנייים כי ישראל וארה"ב ימשיכו לעבוד ביחד להרחבת מעגל השלום למדינות ערביות ומוסלמיות נוספות. בנוסף כהן התייחס ללכך שישראל העבירה את החקיקה הדרושה לביטול הויזה לארצות הברית. "ישראל היא דמוקרטיה חזקה והמחאה הוכיחה זאת" אמר.

שר החוץ אלי כהן: "הרחבת מעגל מדינות השלום הוא אינטרס משותף לישראל ולארה"ב. שוחחתי עם מזכיר המדינה בלינקן על פעילות משותפת לקידום נורמליזציה עם מדינות ערביות ומוסלמיות ועל הרחבת הסכמי אברהם".

עוד אמר: "היחסים עם ארה"ב הם מעמודי התווך של מדיניות החוץ הישראלית. נפעל בכל דרך לחזק את השיח עם ידידתנו הגדולה ואני שמח שקיים ערוץ פתוח לשיח ביני לבין מזכיר המדינה בלינקן. נמשיך לפעול לטובת אזרחי ישראל בדרך לביטול הצורך בוויזה לארה"ב. ישראל היא מגדלור של דמוקרטיה ויציבות. שבועות ארוכים של הפגנות מוכיחים כי בישראל יש חופש דעה, חופש מחאה וחופש עיתונות".

כהן הוסיף: "שוחחתי עם ידידי, מזכיר המדינה בלינקן על סוגיות ביטחון אזורי ועל חשיבות השמירה על הרגיעה במהלך חודש הרמדאן. הבעתי הערכתי על תפקידה החשוב של ארה"ב כגורם מייצב במזרח התיכון בתקופה זו. ישראל עושה מאמץ רב לשמור על השקט ואנחנו מחוייבים לסטטוס קוו ולחופש הפולחן בירושלים".

שר החוץ כהן אמר למזכיר המדינה כי הוא גאה להיות אזרח ושר במדינה כמו ישראל המאפשרת חופש מחאה כפי שקיים בארץ.

אנתוני בלינקן אלי כהן הרפורמה המשפטית ארה''ב איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד