ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
חבר מושבעים קבע

דרמה ומבוכה: טראמפ הנשיא לשעבר הראשון שיעמוד לדין פלילי

חבר מושבעים הצביע בעד להעמיד לדין פלילי את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. שיהיה הנשיא לשעבר הראשון שיעמוד לדין פלילי. ההאשמות המדויקות עדיין לא ידועות, אבל התיק מתמקד בתשלום בסתר כדי להשתיק פרשיה מביכה במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות ב-2016 בו ניצח

הנשיא טראמפ
הנשיא טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

חבר מושבעים גדול במנהטן הצביע אתמול (חמישי) בעד להעמיד לדין את נשיא ארה"ב ה-45 דונלד טראמפ בגין תשלום כסף בסתר להשתיק פרשיה מביכה, טראמפ השתמש בכסף של מימון בחירות בניגוד לחוק, התפתחות היסטורית שתזעזע את המירוץ לנשיאות ב-2024 ולנצח יסמן אותו כנשיא המדינה לשעבר שיעמוד לדין פלילי.

כתב האישום שהוגש על ידי משרד התובע המחוזי במנהטן, יפורסם ככל הנראה בימים הקרובים. עד אז, התביעה תבקש מטראמפ להגיע להסדר לצורך העמדתו לדין בשבוע הבא ללא צורך במעצר, אך בסביבת טראמפ היו רוצים לראות אותו נלקח באזיקים ונותן טביעת אצבע ומצטלם כמו אחרוני הפושעים, כדי לקבל את התמונה המושלמת מבחינתם שתעזור בקמפיין הבחירות כשהם מכנים את כתב האישום "רדיפה".

עד התביעה הוא מייקל כהן, עורך דין יהודי לשעבר של טראמפ ששילם את 130,000 הדולרים. כהן אמר כי טראמפ הנחה אותו לקנות את שתיקת הסיפור, וכי טראמפ והעסק המשפחתי שלו, ארגון טראמפ, עזרו לכסות את כל העניין. אך הרישומים הפנימיים של החברה ציינו כי הכסף יצא מקופת מימון הבחירות מה שסייע להסתיר את מטרת התשלומים.

הגשת כתב אישום, הוא תוצר של חקירה של כמעט חמש שנים, ופותח שלב חדש והפכפך בחייו של טראמפ כשהוא רץ בפעם השלישית לבית הלבן. לא ברור האם טראמפ יתמודד לנשיאות. טראמפ תיאורטית יכול להיות נשיא מכהן כשהוא בכלא. לפי חוקת ארה"ב ישנם שני תנאים להיות נשיא ארה"ב, גיל 35 ומעלה, ולידה בארה"ב.

לאחר פרסום ההחלטה של חבר המושבעים טראמפ פרסם הצהרה: "זוהי רדיפה פוליטית והתערבות בבחירות ברמה הגבוהה ביותר בהיסטוריה, מהרגע שירדתי במדרגות הנעות המוזהבות במגדל טראמפ, ועוד לפני השבעתי לנשיא בארה"ב, דמוקרטים השמאל הרדיקלי אויבם של העובדים הקשים של המדינה הזאת, עסקו בציד מכשפות כדי להשמיד את תנועת Make America Great Again שהובלתי" אמר.

"אתם זוכרים את זה בדיוק כמוני: רוסיה, רוסיה, רוסיה; המצאה של החוקר מולר; אוקראינה, אוקראינה, אוקראינה; נסיון הדחה 1; נסיון הדחה 2; הפשיטה הבלתי חוקית על מאר א-לאגו; ועכשיו זה. הדמוקרטים שיקרו, רימו וגנבו באובססיה שלהם לנסות 'להשיג את טראמפ', אבל עכשיו הם עשו את הבלתי מתקבל על הדעת - הפללת אדם חף מפשע לחלוטין במעשה של התערבות בוטה בבחירות".

טראמפ המשיך לתקוף: "אף פעם בהיסטוריה של האומה שלנו זה לא נעשה. הדמוקרטים רימו אינספור פעמים במהלך העשורים, כולל ריגול אחר הקמפיין שלי, אבל הפעלת נשק של מערכת המשפט שלנו כדי להעניש יריב פוליטי, שבמקרה הוא נשיא ארצות הברית. מדינות וללא ספק המועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות, מעולם לא קרה בעבר. התובע במנהטן, אלווין בראג, שמומן על ידי ג'ורג' סורוס, הוא בושה. במקום לעצור את גל הפשע חסר התקדים שהשתלט על העיר ניו יורק, הוא עושה את העבודה המלוכלכת של ג'ו ביידן, ומתעלם מהרציחות והפריצות והתקיפות שבהם הוא צריך להיות ממוקד".

עוד אמר: "אני מאמין שציד המכשפות הזה יפגע בצורה מסיבית בג'ו ביידן. העם האמריקני מבין בדיוק מה הדמוקרטים השמאליים הרדיקליים עושים כאן". הוא הוסיף: "כולם יכולים לראות את זה. אז התנועה שלנו, והמפלגה שלנו - מאוחדת וחזקה - תנצח תחילה את אלווין בראג, ואחר כך נביס את ג'ו ביידן, ואנחנו הולכים לזרוק כל אחד מהדמוקרטים העקומים האלה מהתפקיד אז אנחנו יכולה להפוך את אמריקה לגדולה שוב".

דונלד טראמפ כתב אישום חבר מושבעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד