כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בשל כתב האישום

רוב האמריקנים נגד ריצה נוספת של טראמפ לבית הלבן

רוב האמריקנים חושבים שהאשמות פליליות צריכות לפסול את טראמפ מלהתמודד שוב, כך עולה מסקר. עם זאת, שישה מתוך 10 רואים את חקירת טראמפ כמניע פוליטי. הסקר נערך לפני הפרסום על כתב אישום שהוגש נגדו אתמול, כך שבסקר הבא הכול יכול להשתנות

רוב האמריקנים נגד ריצה נוספת של טראמפ לבית הלבן
דונלד טראמפ בעצרת בחירות צילום: מתוך האינסטגרם שלו

רוב האמריקנים מאמינים שכתב אישום נגד דונלד טראמפ אמור למנוע ממנו ריצה נוספת לבית הלבן, כך על פי סקר חדש של אוניברסיטת קוויניפיאק. כשנשאלו אם האשמות פליליות צריכות לפסול את טראמפ מלהתמודד שוב, 57 אחוז מהבוחרים הרשומים כחברים במפלגות הפוליטיות שנסקרו במהלך השבוע האחרון ענו שכן. 38 אחוז אמרו לא, וחמישה אחוז לא בטוחים.

התוצאות אצל מצביעים שלא מזוהים עם אף מפלגה, היו דומות כמעט 90% מהדמוקרטים אמרו שהאשמות פליליות צריכות למנוע מטראמפ לנהל קמפיין, לעומת 23% בלבד מהרפובליקנים.

ולמרות ש-55 אחוז מהנשאלים חושבים שהתובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג, חוקר את טראמפ על טענות הקשורות לתשלום דמי שתיקה בצורה לא חוקית ב-2016, 60 אחוז מאמינים שהמקרה נובע ממניעים פוליטיים. רק כשליש מהנסקרים סבורים שהחקירה מונעת על ידי החוק. טראמפ תקף שוב ושוב את התובע בראג, דמוקרט, על כך שהוא מנהל "ציד מכשפות, פוליטי שמטרתו למנוע את סיכוייו להיבחר מחדש.

כמעט 7 מתוך 10 אמריקאים (69 אחוז) חושבים שטראמפ פעל בעיקר מתוך דאגה לעצמו כשהודיע ​​ברשתות החברתיות שהוא עומד להיעצר בניו יורק וקרא לאנשים למחות ו"לקחת את האומה שלנו בחזרה", בעוד שכמעט רבע (24 אחוז) חושב שהוא פעל בעיקר מתוך דאגות לגבי הדמוקרטיה.

מתוך הרפובליקנים שהכריזו על ריצה לנשיאות ב-2024 או שנתפסו כמועמדים פוטנציאליים, דונלד טראמפ זוכה ל-47% תמיכה בקרב המצביעים הרפובליקנים, ואחריו מושל פלורידה רון דה-סנטיס שמקבל 33%. סגן הנשיא לשעבר מייק פנס מקבל 5 אחוזים ושגרירת האו"ם לשעבר ומושלת דרום קרוליינה ניקי היילי מקבלת 4 אחוזים. הסקר נערך לפני הפרסום על כתב אישום שהוגש נגדו אתמול, כך שבסקר הבא הכול יכול להשתנות, לכאן או לכאן.

דונלד טראמפ סקר רפובליקנים דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד