י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
לא נגד משמרות המהפכה

דיווח סעודי: זה היעד של התקיפות הישראליות בסוריה

התקיפות של ישראל בסוף השבוע בסוריה כוונו למשלוח של שבבים להנחיית טילים, כך דיווחה התקשורת הסעודית. המקורות ציינו כי ישראל מודאגת משבבי הנחיית הטילים שמוברחים לסוריה. משמרות המהפכה גינו את השתיקה של הקהילה הבינלאומית אל מול "התקיפות החוזרות ונישנות"

תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריה צילום: צילום מסך

מקורות ביטחוניים אמרו לאל-ערביה/אלחדאת הסעודי כי התקיפות של צה"ל בסוף השבוע בסוריה כוונו למשלוח שהכיל שבבי הנחיית טילים. המקורות ציינו כי ישראל מודאגת משבבי הנחיית הטילים שמוברחים לסוריה. כמו כן, דווח כי ההפצצה הישראלית על סוריה לא כוונה למשמרות המהפכה, אלא על המשלוחים.

כזכור טילים ישראלים תקפו אתרים מדרום-מערב לדמשק לפנות בוקר ביום שישי, גרמו נזק חומרי ופצעו שני חיילים סורים, כך לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, SANA. עם זאת, משמרות המהפכה האיראניים פרסמו הודעה המאשרת על מותו של אחד מאנשיהם, מילאד חיידארי, בפרברי דמשק.

מילאד חיידרי, היועץ האיראני שנהרג בתקיפה הישראלית הלילה בדמשק

בהודעה של משמרות המהפכה הם איימו ב"תגובה" וגינו את השתיקה של הקהילה הבינלאומית אל מול "התקיפות החוזרות ונישנות של ישראל הפוגעות בריבונותה של סוריה".

ישראל ביצעה את התקיפה בליל שישי ליד דמשק תוך פחות מ-24 שעות מתקיפה נוספת שביצעה, עם עלות השחר ביום חמישי ליד הבירה הסורית. לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון, הטילים הישראליים כוונו לאתרים צבאיים של המשטר הסורי והכוחות הפרו-איראניים בדרום מערב דמשק.

רועי קייס מדווח ב'כאן חדשות' כי הערוץ הסעודי אל-חדת' דיווח ממקורותיו שהתפקיד של מילאד חיידרי היה להכשיר את המיליציות הפרו איראניות להפוך את הטילים למדויקים וכי הוא לא היה היעד של התקיפה. לדברי הערוץ, התקיפות שיוחסו לישראל לאחרונה בסוריה כוונו למשלוחים של שבבי הכוונת/דיוק טילים. עוד קצינים שעסקו בכך נהרגו במהלכן.

 

איראן סוריה משמרות המהפכה תקיפה ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד