י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זעם בחברה הערבית

חטף נשק משוטרים: תושב חורה נורה למוות לאחר שניסה לבצע פיגוע בעיר העתיקה

בדואי תושב חורה שבנגב ניסה לבצע בליל שבת פיגוע ירי בעיר העתיקה בי-ם | המחבל ניסה לחטוף נשק משוטרים, ביצע ירי שבנס לא פגע בשוטרים במקום ונורה למוות | המשטרה טוענת: מדובר בפיגוע | משפחתו: ניסה לסייע לאישה | בחברה הערבית זועמים והכריזו על שביתה

חטף נשק משוטרים: תושב חורה נורה למוות לאחר שניסה לבצע פיגוע בעיר העתיקה
הצעיר שנורה בהר הבית, לפני הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

תושב הפזורה הבדואית בן 26 נורה אתמול (ליל שבת) על ידי שוטרים לאחר שניסה לבצע פיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים. בני משפחתו של המחבל, מוחמד אלעסיבי, טוענים כי ניסה לסייע לאישה ונורה ללא סיבה. האירוע גרר זעם רב בחברה הערבית ובחורה, מקום מגוריו של המחבל, הכריזו על שביתה. גם ועדת המעקב של ערביי ישראל הכריזה על שביתה כללית שתתקיים מחר.

לפי גרסת המשטרה, שוטרים שהוצבו באזור שער השלשלת בעיר העתיקה, עיכבו את אלעסיבי לבדיקה, והוא תושאל על ידם. במהלך בדיקתו, המחבל התנפל ותקף לפתע את אחד השוטרים שבדקו אותו וניסה לחטוף את נשקו המאובטח שהיה על גופו. המחבל הצליח לבצע ירי עם האקדח, ובתגובה מהירה של השוטרים שחשו בסכנה לחייהם ונאבקו במחבל, בוצע ירי לעברו והוא נוטרל במקום. בעקבות האירוע לא היו נפגעים לכוחותינו. 

"מכל הבדיקות והעדויות עד כה עולה כי מדובר בפיגוע ירי שכלל חטיפת נשק משוטר", אמרו הערב במשטרה בתגובה לביקורת. "המחבל התנפל ותקף לפתע את אחד השוטרים שביקש מהחשוד לצאת החוצה, וניסה לחטוף את האקדח המאובטח שהיה על גופו של השוטר. המחבל הצליח לקחת את האקדח ולבצע ירי של שני כדורים עם האקדח של השוטר, זאת תוך כדי מאבק פיזי של השוטר עמו - ירי שבוצע לכיוון שוטרות מג"ב שהיו בסמוך ושלמרבה המזל לא פגע באף שוטר או עובר אורח אחר. בתגובה מהירה של השוטרים שחשו בסכנה לחייהם - בוצע ירי לעבר המחבל והוא נוטרל במקום".

במשטרה הוסיפו כי כלל מצלמות האבטחה נבדקו במרחב, "ולצערנו הפיגוע עצמו לא תועד במצלמות אבטחה או במצלמות הגוף של השוטרים שבאותן שניות נאבקו במחבל ופעלו לנטרולו. בניגוד לפרסומים שגויים - לא כל תא שטח בעיר העתיקה או הר הבית מרושת במצלמות אבטחה. כמו כן הפיגוע לא התרחש בחלק החיצוני של שער השלשלת שהוא אכן מתועד היטב, אלא דווקא בחלק הפנימי ובשטח מת".

בניגוד לפרסומים שגויים, אמרו במשטרה, לא הייתה כל אישה שמעורבת באירוע והמחבל הגיע למקום לבדו אחרי שיצא מהמסגד. בעקבות כך שעורר חשד, תושאל ע״י השוטרים ואז ביצע את הפיגוע כאמור. מחקירת הפיגוע ע"י ימ"ר ירושלים עולה כי המחבל התחזק בתקופה האחרונה מאוד מבחינה דתית. בנוסף מסיבה שטרם התבררה, אחד החשבונות שלו ברשתות החברתיות נמחק לאחר הפיגוע.

שוטר מרחב דוד מ' שנאבק עם המחבל לאחר שחטף את נשקו, סיפר: "אתמול, בזמן שפעלתי יחד עם שוטר נוסף ולוחמות מג"ב שהיו באזור מבוא שער השלשלת, בדקתי את החשוד, שאלתי אותו מהיכן הוא וביקשתי שיצא מהמקום כי זו הייתה שעה שהאזור סגור. הוא התווכח וליוויתי אותו ליציאה. בשלב מסוים, המחבל הסתובב אלי, חטף לי את כלי הנשק שהיה מאובטח והצליח להוציא אותו מהנרתיק וירה מספר כדורים לעבר הלוחמות. הצלחתי בשניות להשתלט עליו להוציא את כלי הנשק מידיו וניטרלתי אותו יחד עם השוטר הנוסף שהיה איתי. הייתי בטוח שהוא מתכוון לירות בכל השוטרים שפעלו במקום כי הוא כיוון לעבר הלוחמות וירה לעברן אבל למזלנו הוא לא פגע באף אחד".

שוטר נוסף של מרחב דוד י׳, שפעל יחד עם השוטר במקום סיפר: "בעוד האזור כבר היה סגור, ביקשנו מהחשוד לצאת מהמקום ובאיזשהו שלב הוא שלף את כלי הנשק מהנרתיק של השותף שלי וביצע מספר יריות לכיוון לוחמות מג"ב. השותף שלי הצליח להשתלט עליו ומנע ממנו לכוון את כלי הנשק לעבר השוטרות. ניסיתי להוציא מידו את כלי הנשק של השותף שלי ואז שלפתי את כלי הנשק שלי וביצעתי ירי לעברו עד לנטרולו. הרגשתי סכנה ממשית לחיים של כולנו, אם לא הייתי חותר למגע ויורה בו ומנטרל אותו, הוא היה יורה בי, בשותף שלי ובלוחמות מג"ב".

לוחמת מג"ב שתגברה במקום ל', שיחזרה: "אני והלוחמת הנוספת שהייתה איתי, ראינו את השוטרים בודקים את החשוד. בשלב מסוים ראיתי שהמפגע דחף את השוטר ואז ראיתי שהוא מחזיק בכלי נשק, השוטרים ניסו להוריד לו את כלי הנשק מהיד כשבזמן הזה, המפגע כיוון לעבר הראש שלי את כלי הנשק והסתכלתי ממש לתוך האקדח שהיה מכוון לראשי. בשלב הזה, הצלחתי לזוז לעבר עמוד בטון שהיה במקום יחד עם הלוחמת הנוספת והוא ביצע ירי שלא פגע בנו. דרכתי את כלי הנשק שהיה ברשותי ובאותו הרגע השוטרים הצליחו לנטרל את המפגע וצעקו 'חדל'. באותו הרגע, חשתי סכנה מוחשית לחיי. זו הייתה המשמרת הראשונה שלי במקום. באותו הרגע לא ממש עיכלתי שהיה מכוון אקדח לראשי ושהשוטרים הכחולים הצליחו להשתלט על המפגע ולהזיז לו את היד על מנת שלא יפגע בי".

לוחמת מג"ב מ' שהייתה עמה, הוסיפה: "ראיתי כלי נשק בידיים של המחבל והוא כיוון אותו לעברי ולעבר הלוחמת שהייתה איתי. מיד רצנו לתפוס מחסה תוך כדי שהמחבל יורה לכיוון שלנו. השוטר הצליח להשתלט עליו והמחבל נוטרל. הרגשתי סכנה לחיי כי זה היה נראה שהמחבל רצה לפגוע במישהו שזו הייתה המטרה שלו. אם השוטר לא היה יורה ומנטרל אותו, לא היינו פה היום".

 

פיגוע הר הבית העיר העתיקה שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד