כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שלושת המעורבים נעצרו

צפו: שופך יוגורט על ראשן של שתי נשים כי לא כיסו השיער

גבר איראני תועד במצלמות האבטחה שופך יוגורט על שתי נשים כי לא כיסו את השיער, השתיים נעצרו בגלל שלא כיסו השיער, והגבר נעצר בשל הפרת הסדר הציבורי

צפו: שופך יוגורט על ראשן של שתי נשים כי לא כיסו השיער
הגבר עם היוגורט ביד צילום: צילום מסך

שתי נשים נעצרו באיראן לאחר שהותקפו ביוגורט על כך שלא כיסו את שיערן בפומבי. בסרטון, שהפך לוויראלי, ניגש הגבר לשתי לקוחות, הוא מתחיל לדבר איתן. לאחר מכן הוא לוקח מהמדף מה שנראה כמו גביע יוגורט ומשליך אותו בכעס מעל ראשיהן. מערכת המשפט של איראן מסרה כי שתי הנשים נעצרו בגין הצגת שיערן, דבר שאינו חוקי באיראן. האיש נעצר גם בגין הפרת הסדר הציבורי.

המעצרים הללו הגיעו על רקע הפגנות ענק במדינה בדרישה להפסיק להכריח ללבוש את החיג'אב (כיסוי ראש) החובה. בתיעוד נראה כי הנשים מחכות לשלם בקופה, גבר שנראה שעובר שם במקרה נכנס להתעמת איתן. לאחר שהוא מדבר, הוא תוקף אותן שוב ושוב ביוגורט. לאחר מכן התוקף נדחף החוצה מהחנות על ידי בעל החנות.

השלושה נעצרו לאחר מכן, כך דיווחה סוכנות הידיעות "מיזן" שמדבררת את מערכת המשפט האיראנית. עוד נמסר כי ניתנו "הודעות הכרחיות" לבעל החנות כדי להבטיח עמידה בחוק. אי לבישת חיג'אב בציבור אינה חוקית לנשים באיראן, אולם בערים גדולות, נשים רבות מסתובבות בלעדיו למרות הכללים.

איראן יוגורט הפגנות כיסוי ראש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד