כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"הזנב מכשכש בכלב"

עימות בישיבת הממשלה סביב העברת רשות החברות לדוד אמסלם

במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר הביע השר בצלאל סמוטריץ' את התנגדותו להצעה להעביר את רשות החברות לידי השר החדש דוד אמסלם. אמסלם מצידו תקף את סמוטריץ' בתגובה: "הזנב מכשכש בכלב", אמר. בסופו של דבר סוכם כי הנושא ידון עד אחרי פגרת חג הפסח

עימות בישיבת הממשלה סביב העברת רשות החברות לדוד אמסלם
דוד אמסלם במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בישיבת הממשלה השבועית דנו היום (ראשון) בממשלה בהעברת רשות החברות ממשרד האוצר לשר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התנגד להעברת חלקים מסוימים לידיו של השר אמסלם ובתגובה הוא תקף אותו ואמר: "הזנב מכשכש בכלב".

השרים סיכמו בסופו של דבר לדון בנושא עד אחרי פגרת חג הפסח.

כזכור, הבוקר נחשף ב'בחדרי חרדים' כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתנגד להצעה להעביר לשר אמסלם את הסמכויות ברשות החברות הממשלתיות.

אמסלם הושבע לתפקיד השר במשרד המשפטים, לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הכנסת לממשלה רק בשבוע שעבר, למרות שקיבל את ההבטחה מנתניהו עוד קודם - זאת בשל העובדה שהמתין לאישור העברת הסמכות לרשות החברות ממשרד האוצר, אותה קיבל רק לפני כשבוע וחצי.

הממשלה הייתה אמורה להצביע על העברת הסמכות בישיבת הממשלה בהמשך היום, אלא של'בחדרי חרדים' נודע כאמור כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתנגד להצעה, זאת על אף שהיה נוכח בסיכום עם נתניהו ואמסלם על העברת הרשות לידיו של האחרון.

בהחלטת הממשלה במשרד האוצר הוסיפו התייחסות נפרדת משלהם להצעה, ובה הביעו התנגדות חריפה לשורה של סעיפים בה - כך למשל על העברת מינוי דירקטורים מעובדי משרדם לעובדי מדינה כתבו: "הסעיף מותיר שיקול דעת רחב מאוד לשת"פ אזורי (משרדו של אמסלם) בבחירת דירקטור מקרב עובדי מדינה".

"ישנה חשיבות מקצועית בשימור נציגי משרד האוצר כדירקטורים בחברות הממשלתיות, על מנת לשמור ראיה כלכלית מתכללת ביחס לחברות אלו", כתבו. בנוסף במשרדו של סמוטריץ' מתנגדים לסעיפים הנוגעים לשינוי הרכבי הועדה למכירת מניות המדינה וועדת השרים לענייני הפרטה - כשבאחרון בהם הם דורשים וטו לשר האוצר. 

 

דוד אמסלם בצלאל סמוטריץ ישיבת הממשלה רשות החברות הממשלתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד