י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקה בכפליים

הרב הגיע לניתוח בבית החולים, החליק ושבר את הברך

רב שהגיע לצורך ניתוח בכתף, החליק על מדרגות בית החולים ושבר את ברכו. במסגרת הסכם פשרה הוא יפוצה ב-175 אלף שקלים | הסיפור המלא

הרב הגיע לניתוח בבית החולים, החליק ושבר את הברך
חרדי. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

רב שהגיע לניתוח כתף בבית חולים 'הדסה עין כרם', הובהל תחת זאת לניתוח דחוף בברכו, לאחר שהחליק על מדרגות בית הכנסת המפורסם שבמתחם.

עו"ד יונתן שוב, הגיש בשם הרב בן ה-70, תביעה לפיצויים לביהמ"ש השלום בירושלים, נגד 'ההסתדרות המדיצינית הדסה' המפעילה את בית החולים.

לדברי עו"ד שוב, הרב הגיע אל בית החולים לצורך ביצוע ניתוח כתף שנקבע לו מספר חודשים קודם לכן. לאחר הגעתו נאמר לרב כי מועד תחילת הניתוח נדחה במעט, הוא הלך להתפלל בבית הכנסת של בית החולים.

מדובר באחד מבתי הכנסת המפורסמים בישראל, שרבים מבקרים בו מדי שנה, בין השאר, משום שאת חלונותיו מעטרים ציורי ויטראג' גדולים פרי מכחולו של הצייר מארק שאגאל. אבל, דווקא שם ארעה לרב התאונה הבלתי צפויה.

עו"ד יונתן שוב | צילום: פאני אלימלך.

על פי הנטען, לאחר שסיים להתפלל, בעודו בבית הכנסת, צעד הרב במעלה המדרגות בדרכו אל דלת היציאה. לרוע מזלו, את המדרגות שעליהן צעד, כיסתה רטיבות, והרב החליק עליהן ונחבל קשות בברכו ובידו.

מבית הכנסת הובהל הרב אל חדר המיון, שם נמצא כי הוא סובל משבר בברך ימין ומשבר נוסף בזרוע שמאל. בשל אופי הפציעה, הוחלט לשולחו לניתוח דחוף בברך ימין, במקום לנתחו בכתפו, כפי שתוכנן מלכתחילה.

על פי התביעה, במשך כחודש וחצי מעת התאונה, נאסר על הרב לדרוך על רגל ימין, ובהמשך עבר טיפולי פיזיותרפיה ממושכים. וכך, רק בחלוף כחצי שנה של טיפולים בנזקי הנפילה, חזר הרב אל ביה"ח 'הדסה עין כרם' לביצוע ניתוח הכתף שלשמו הגיע מלכתחילה לבית החולים.

אל התביעה צורפה חוות דעת רפואית של מומחה בתחום הכירורגיה האורתופדית, אשר קבע כי לרב נגרמה נכות זמנית בשיעור 100% למשך מספר חודשים, וכן נכות אורתופדית צמיתה בשיעור 20%, ממנה עתיד הרב לסבול לשארית חייו.

לתביעה צורפה גם חוות דעת של הנדסאי בניין, אשר בדק את מבנה בית הכנסת, וציין, כי בניגוד למקובל ולתקן, למדרגות הוצב מעקה אחיזה רק מצדו האחד.

כמו כן, ציין המומחה כי אל המדרגות לא הוספו פסים נוגדי החלקה. בנוסף, מצא המומחה, כי עמדת נטילת הידיים של בית הכנסת, הוצבה בצמוד למדרגות, ובשל כך, ככל הנראה, נרטבו המדרגות, ונגרמה התאונה.

בימים אלה הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה יפצה בית החולים את הרב ב-175 אלף שקלים, שמצדו ימשוך את התביעה נגד בית החולים, ונגד העמותה המפעילה אותו. ביהמ"ש השלום בירושלים קיבל את פשרת הצדדים כפסק דין.

הדסה עין כרם שבר החלקה תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד