כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לאחר ביטול חוק ההתנתקות

לקראת הסדרת חומש? המדינה ביקשה מבג"ץ ארכה של חודש

המדינה עדכנה הלילה את בג"ץ על ביטול חוק ההתנתקות ותבקש אורכה של כחודש למועד התשובה לעתירת ארגוני השמאל כנגד ההתיישבות. בכוונת המדינה להמשיך בהליכי ההסדרה לאחר שחוק ביטול ההתנתקות עבר בכנסת

לקראת הסדרת חומש? המדינה ביקשה מבג"ץ ארכה של חודש
חומש צילום: נאסר אישתיה/פלאש90

המדינה ביקשה הלילה (שני) מבג"ץ אורכה של כחודש למועד עדכון המדינה את בג"צ בעתירת ארגוני השמאל הקיצוני כנגד ההתיישבות בחומש.

המדינה עידכנה את בג"ץ על העברת החוק לביטול תוכנית ההתנתקות והסרת איסור הכניסה לישראלים ליישובי צפון השומרון ועל השינוי המשפטי על מעמד האזור כתוצאה משינוי החוק לרבות על חומש. תשובת המדינה מגיעה בעקבות צו ביניים אותו הוציא בג"ץ בשל עתירת ארגוני השמאל הקיצוני.

השר בצלאל סמוטריץ הגיב לבקשה "כפי שהתחייבנו אנחנו פועלים להסדרת המשך לימוד התורה בישיבת חומש ועושים את הדרוש לשם כך".

גורמים המעורים בסוגיה הסבירו כי לאחר העברת חוק ביטול ההתנתקות ע"י הכנסת, הצפייה היא כי בג"ץ יאפשר למדינה להמשיך בהליך הסדרת ההתיישבות וזאת בשל כך כי אישור החוק מבטל את איסור הכניסה לישראלים למקום ומסיר את המניעה להסדרה.

נזכיר, כי החוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון עבר בקריאה שלישית בכנסת לפני כשבועיים ברוב של 31 חברי כנסת מול 18 שהתנגדו. את החוק הובילו בכנסת חברי הכנסת יולי אדלשטיין, ח"כ לימור סון הר מלך והשרה אורית סטרוק.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ומגורש משא -נור, שהוביל שנים את המאבק לביטול חוק ההתנתקות אמר לאחר אישור החוק: "אנחנו נאבקנו כולנו בשם כל עם ישראל לתקן את הפשע הזה של המאיסה בארץ ישראל, אנחנו אחרי 17 שנים וחצי מתחילים את החזרה עד לבניית הישובים מחדש ותיקון העוול. דגל ישראל יחזור ויתנוסס מעל הישובים הבנויים".

חומש תוכנית ההתנתקות בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד