י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מייצג את עצמו

בג"צ דן בעתירה נגד מינוי בן גביר | שידור חי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מיצג את עצמו בעתירה שהוגשה נגד מינויו לתפקיד השר לביטחון לאומי | שידור חי מהדיון

בג"צ דן בעתירה נגד מינוי בן גביר | שידור חי
בן גביר בבית המשפט צילום: EriK Marmor/Flash90

בית המשפט העליון דן בשעה זו (שני) בעתירה נגד מינויו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. השר בן גביר סירב שהיועצת המשפטית לממשלה תייצגו בעתירה והוא מייצג את עצמו בדיון.

בשבוע שעבר הגישה היועצת המשפטית לממשלה את תשובתה לבג"צ. היועמש"ית מסרה כי היא סבורה כי הגם שהחלטת ראש הממשלה למנות את בן גביר מעוררת קשיים ניכרים, אין היא חוצה את הרף המשפטי של אי סבירות קיצונית המקימה עילה להתערבות שיפוטית בה. זאת בייחוד נוכח חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות בהן הורשע.

עוד הובהר בתגובה כי התבטאויותיו הקשות של השר בן גביר לאורך השנים אשר ביטאו תפיסת עולם גזענית יש בהן כדי לפגוע באמון הציבור ברשויות השלטון. זאת, לעניין כל תפקיד שר בממשלה ובפרט לעניין השר הממונה על הבטחון הלאומי. אולם, בשנים האחרונות הצהיר השר כי שינה דרכיו והסביר לציבור בוחריו בהזדמנויות שונות כי הרעיונות הגזעניים אינם מקובלים עליו.

"בחינת סבירות מינויו של בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי כאמור נעשית על יסוד עצמאותה של המשטרה בהפעלת סמכויותיה, ועל הפרדת סמכויותיה מן המגרש הפוליטי. בתגובה נכתב כי השר איננו מפכ״ל-על וכי המשטרה מחויבת להפעיל סמכויותיה באופן מקצועי וחף משיקולים פוליטיים. שיקולים אלה מבהירים גם הם מדוע החלטת ראש הממשלה אינה חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות", נאמר בתגובה.

 

עתירה בג"ץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד