כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הפעילה את הפצצה?

רוסיה עצרה חשודה בחיסול בלוגר צבאי פרו פוטין

חוקרים רוסים עצרו אישה בחשד שהפעילה פצצה שחיסלה את הבלוגר הרוסי התומך במלחמה, ולאדלן טטרסקי, בפיצוץ שהתרחש בבית קפה בסנט פטרסבורג. לשאלת החוקרת מי נתן לה את זה, היא השיבה: "אפשר לספר לך מאוחר יותר בבקשה?"  

רוסיה עצרה חשודה בחיסול בלוגר צבאי פרו פוטין
ולאדלן טטרסקי צילום: צילום מסך

הרשויות ברוסיה פרסמו קלטת של חשודה מודה בהריגת הבלוגר הצבאי ולאדלן טטרסקי בסנט פטסרסבורג. בסרטון שפרסמו הרשויות שככל הנראה תועד בכפייה, נשמעת דריה טרפובה מודה שמסרה פסלון שהתפוצץ מאוחר יותר. אבל היא לא אמרה שהיא ידעה שיהיה פיצוץ, וגם לא מודה בכל דבר נוסף. יותר מ-30 בני אדם נפצעו בפיצוץ.

טטרסקי השתתף אתמול (ראשון) בפגישה עם תומכים בבית קפה כנואם אורח. בסרטון שהסתובב ברשתות החברתיות נראתה צעירה במעיל חום נכנסת ככל הנראה לבית הקפה עם קופסת קרטון. תמונות הראו את הקופסה מונחת על שולחן בבית הקפה לפני שהאישה התיישבה. בסרטון אחר נראה הפסל מועבר לטטרסקי.

בקטע קצר שהרשויות פרסמו מחקירתה הופיעה דריה טרפובה, בת 26, החוקרת שלה שאלה אותה אם היא יודעת מדוע היא נעצרה, היא השיבה: "הייתי אומרת על שהייתי בזירת הרצח של ולאדלן טטרסקי. מסרתי את הפסלון שהתפוצץ". לשאלה מי נתן לה את זה היא השיבה: "אפשר לספר לך מאוחר יותר בבקשה?".

הוועדה הרוסית למלחמה בטרור טענה שהמתקפה אורגנה על ידי כוחות מיוחדים אוקראינים "עם אנשים שמשתפים פעולה עם מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני".

הקרן למלחמה בשחיתות של נבלני, שפרסמה סדרה של חשיפות שחיתות שבה היו מעורבים פמליית פוטין, אמרה כי "נוח מאוד" לקרמלין להאשים את מבקריו. נבלני יושב בכלא מאז שחזר לרוסיה מגרמניה בינואר 2021. הוא שרד הרעלה ברוסיה באוגוסט 2020, על ידי סוכני שירות הביטחון הרוסי ה-FSB.

גב' טרפובה נעצרה בדירה בסנט פטרסבורג בבעלות חבר של בעלה, כך נכתב בדיווחים הרוסיים. ביום הפלישה המלאה של רוסיה בשנה שעברה, על פי דיווחים מקומיים, היא נעצרה למספר ימים בגין השתתפותה במחאה נגד המלחמה.

כזכור כפי שדיווחנו, לפחות 30 בני אדם נפצעו אתמול בפיצוץ בבית קפה בסנט פטרסבורג רוסיה כך מסרה המשטרה. סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו אנשים פצועים ברחוב. ולאדלן טטרסקי, (שמו האמיתי הוא מקסים פומין, י.פ) היה תומך קולני במלחמת רוסיה באוקראינה ופרו פוטין, הוא נהרג בפיצוץ ממטען נפץ שהוכנס לתוך מתנה שקיבל.

הוא דיווח מהחזית של אוקראינה, בשנה שעברה הוא פרסם סרטון שצולם בתוך הקרמלין בו אמר "נביס את כולם, נהרוג את כולם, נשדוד את כולם לפי הצורך, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים".

האירוע היה טקס בקרמלין בהנחיית הנשיא ולדימיר פוטין, שהכריז על סיפוח של ארבעה אזורים כבושים חלקית באוקראינה. הסיפוח הביא לגינוי חריף של המערב. סנט פטרסבורג היא עיר הולדתו של הנשיא פוטין, שם עלה לראשונה לגדולה.

מקורות במשרד הפנים שצוטטו על ידי סוכנות הידיעות הרוסית RIA אמרו כי פצצה הוסתרה בפסל שניתן לטטרסקי בקופסה כמתנה. בית הקפה בו אירע הפיצוץ היה בעבר בבעלותו של יבגני פריגוז'ין, ראש קבוצת שכירי החרב הידועה לשמצה של וגנר ברוסיה, כך דיווחו כלי תקשורת רוסיים.

סנט פטרסבורג מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד