כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
לחזור, ולחזור ולחזור

ראש הישיבה מחב"ד במבחן 'מחודדים' בנדבורנה

הגאון רבי יוסף יצחק בלינוב רב ואב"ד מרכז בני ברק במעמד המבחן 'מחודדים' בנדבורנה: "הרוצה להצליח בלימודיו, אין לו עצה אלא לחזור, ולחזור ולחזור, וקובץ על יד ירבה"

ראש הישיבה מחב"ד במבחן 'מחודדים' בנדבורנה
הגרי"י בלינוב במבחן מחודדים בנדבורנה צילום: באדיבות המצלם

במעמד כביר של כבוד התורה, שמונים תלמידי חכמים צורבים צעירים התכנסו למבחן הראשון במסגרת 'מחודדים' – תוכנית השינון והחזרות בהלכה שע"י קהל חסידי נדבורנה בארה"ק בנשיאות האדמו"ר מנדבורנה, כשבעיצומו של המבחן ביקר במקום ונשא מדברותיו הגאון רבי יוסף יצחק בלינוב – רב ואב"ד מרכז בני ברק וראש ישיבת תומכי תמימים המרכזית בארה"ק.

במבחן המרשים שנערך בהיכל בית המדרש הגדול נדבורנה בקריה בבני ברק, הוכיחו הנבחנים את ידיעותיהם בעשרות סימנים בשולחן ערוך, והפליגו להוכיח את בקיאותם ושליטתם במכמני ההלכות הנלמדות במסגרת 'מחודדים', תוכנית השינון והחזרה שהוקמה בראשית שנת תשפ"ג על ידי האדמו"ר מנדבורנה, כדי לעודד ידיעת ושינון התוה"ק.

כאמור, בעיצומו של המבחן הופיע בהדרו הגאון רבי יוסף יצחק בלינוב – רב ואב"ד מרכז בני ברק וראש ישיבת תומכי תמימים בארה"ק, אשר הטריח את עצמו כדי לראות את המחזה המרשים, כיצד אברכים צעירים משננים – כולל בזמנם הפנוי – את ההלכה וטעמיה, ובקיאים בהלכה באופן ברור ונהיר.

במשך שעה ארוכה סבב הרב בלינוב בין השולחנות, והביט בהתפעלות בעשרות הנבחנים הממלאים את המבחנים בקפידה. בדברים שנשא לקראת סוף המבחן, ביקש לחזק את ידי אברכי החמד משנני התורה, ובדבריו עמד על גודל מעלת החזרה והשינון.

"אין עצה ואין תבונה להצליח בלימוד התורה" – קרא הרב – "אלא לחזור ולחזור ולחזור. השינון והחזרה הם הכלים בעזרתם ניתן להצליח לזכור ולקנות את הלימוד, וקובץ על יד ירבה – עוד חזרה ועוד חזרה, מביאים בס"ד לבקיאות בתורה".

טרם צאתו עבר הרב בלינוב על חלק מתשובות האברכים במבחן, והביע ברכתו: "אשריכם תלמידי חכמים", כשהוא מברך את הנבחנים שחפץ ה' בידם יצליח להגדיל תורה ולהאדירה.

חסידות נדבורנה הרב יוסף יצחק בלינוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד