כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"תמונה מעוותת"

במשטרה זועמים על הדלפת השיחה: "המטרה - לפגוע במפכ"ל"

אחרי פרסום השיחה בין בין המפכ"ל לשר בן גביר, שבה אמר רנ"צ שבתאי בין היתר כי "הרוצחים אחד את השני, זה הטבע שלהם" - במשטרה זועמים: "הדברים הודלפו באופן מגמתי וזאת במטרה לפגוע במפכ"ל ובמשטרת ישראל"

במשטרה זועמים על הדלפת השיחה: "המטרה - לפגוע במפכ"ל"
קובי שבתאי ואיתמר בן גביר צילום: באדיבות המצלם

במשטרה זועמים הערב (שלישי) על הדלפת השיחה בין מפכ"ל המשטרה לשר בן גביר. "הדברים הודלפו באופן מגמתי וזאת במטרה לפגוע במפכ"ל ובמשטרת ישראל", אמרו במשטרה. עוד אמרו בארגון כי "הדברים שהודלפו משיחת טלפון אישית בין השר לבטחון לאומי למפכ"ל המשטרה הינם חלקיים ויוצרים תמונה מעוותת".

בשיחה שעסקה בהקמת המשמר הלאומי ותוכנה פורסם בחדשות 12, אמר המפכ"ל לבן גביר, בין היתר: "אין מה לעשות, הם רוצחים אחד את השני, זה הטבע שלהם".

בשיחה אמר בן גביר למפכ"ל: "עוד רצח ועוד רצח, זה עובר כל גבול, חייבים משמר לאומי חזק" המפכ"ל השיב לו: "השר, אין מה לעשות, הם רוצחים אחד את השני, זה הטבע שלהם, זו המנטליות של הערבים". בן גביר: "המפכ"ל, אפשר לעצור את זה, צריך למנוע רצח גם של ערבים וגם של יהודים"

המפכ"ל שבתאי: "ברמלה ובלוד אנחנו עובדים. דיברנו עם נכבדים מהחברה הערבית ומנסים להרגיע את המצב" בן גביר: "לא מספיק לדבר, תזכור מה קרה בשומר חומות. אני מבין שהשמיכה קצרה ולכן חייבים משמר לאומי. אם תוכיח רצינות – זה שלך. אם לא – אני מתקדם הלאה"

לפי המשטרה, בשיחה דיברו השר והמפכ"ל על שני סכסוכים מדממים ספציפיים ולא על כלל המגזר הערבי. "כל מי שמכיר את המפכ״ל מכיר גם את יחסיו הטובים והקרובים עם המגזר הערבי על כל רבדיו", ציינו במשטרה. "כמפקד בשורה ארוכה של תפקידים במשך שלושה עשורים. פעל המפכ״ל למען בטחון הציבור ובו גם הציבור הערבי בישראל באופן שיוויוני ומכבד . מיומו הראשון בתפקיד המפכ״ל רב ניצב יעקב שבתאי הציב למשטרת ישראל את יעד המאבק בפשיעה ברחוב הערבי כיעד ראשון במעלה תוך השקעה חסרת תקדים של משאבים ,טכנולוגיה וכח אדם".

"כל אלה נרתמו למאבק עיקש נחוש וחסר פשרות בארגוני הפשיעה ברחוב הערבי ובמחוללי הפשיעה במטרה לחזק את המשילות ואת תחושת הבטחון של הציבור שרובו ככולו אוכלוסיה נורמטיבית ושומרת חוק. כל פרשנות אחרת הינה שגוייה ומשרתת את מי שמבקש לפגוע במפכ״ל בפרט ובמשטרת ישראל בכלל . מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ימשיך לפעול בנחישות למען בטחון החברה הערבית בישראל". הוסיפו במשטרה.

מהמשטרה נמסר בתגובה לפרסום השיחה: "במשטרה נדהמים מכך שהשר ולשכתו מקליטים שיחות אישיות בין השר למפכ"ל, וזועמים על הוצאת דברים מהקשרם בשיחה שעסקה בדפוסי התנהגות בחברה הערבית – שאינה מסגירה את זהות הרוצחים גם כשידועה לקרובי הקורבנות. התנהלות זו מעמידה בספק את יכולת המשטרה לדווח לשר מבלי שתחשוש מחשיפת מקורות ועיוות השיחות".

קובי שבתאי איתמר בן גביר הדלפה לתקשורת הקלטת שיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד