כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המספר הגבוה ביותר מאז 2003

ישראל מחזיקה מעל 1,000 פלסטינים במעצר מנהלי

ארגון זכויות אדם ישראלי טוען שישראל מחזיקה למעלה מ-1,000 עצורים פלסטינים ללא אישום או משפט, כולם במעצר מנהלי. המספר הגבוה ביותר מאז 2003. מבין 76 הפלסטינים שנכלאו בחודש האחרון, 49 הם עצירים מנהליים

ישראל מחזיקה מעל 1,000 פלסטינים במעצר מנהלי
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Wagdi Ashtiyeh /Flash90

ישראל מחזיקה יותר מ-1,000 עצורים פלסטינים ללא אישום או משפט, המספר הגבוה ביותר מאז 2003, כך מסר ביום שלישי ארגון זכויות אדם ישראלי לרשת ABC.

ישראל טוענת כי מעצר מנהלי, מסייע לרשויות לסכל פיגועים ולהחזיק במעצר חמושים מסוכנים מבלי לחשוף חומר מפליל מסיבות ביטחוניות. פלסטינים וארגוני זכויות אומרים שהמערכת מנוצלת באופן נרחב ושוללת הליך הוגן, כאשר האופי הסודי של הראיות לא מאפשר לעצירים מנהליים או לעורכי דינם להגן על עצמם.

המוקד, ארגון זכויות אדם ישראלי, אמר כי נכון לאפריל, היו 1,016 עצורים במעצר מנהלי. כמעט כולם פלסטינים שנעצרו על פי החוק הצבאי, שכן מעצר מנהלי משמש לעתים רחוקות מאוד נגד יהודים. ארבעה יהודים ישראלים מוחזקים כעת ללא כתב אישום במעצר מנהלי.

מבין 76 הפלסטינים שנכלאו בחודש האחרון, 49 הם עצירים מנהליים. ניתן להוציא צווי מעצר מנהליים לתקופה של חצי שנה לכל היותר, אך ניתן לחדשם ללא הגבלת זמן. הפעם האחרונה שישראל החזיקה בעצורים מנהליים רבים כל כך הייתה במאי 2003, בעיצומו של התקוממות פלסטינית אלימה, האינתיפאדה השנייה.

קרוב ל-3 מיליון פלסטינים כפופים למערכת המשפט הצבאית של ישראל, 500,000 המתיישבים היהודים החיים לצידם כפופים לבתי משפט אזרחיים.

 

 

זכויות אדם מעצר מנהלי פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד