ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לראשונה אחרי 1,400 שנה

צפו: יהודים שתלו עצי תמר בסעודיה, המקום השני בחשיבותו לאסלאם

אחד היהודים שביקרו לאחרונה בעיר אל-מדינה בסעודיה, השנייה בחשיבות לאסלאם אחרי מכה, שתל שם עצי תמר 1400 שנה אחרי שהיהודים עשו זאת. "המחווה של שתילת העצים בהסכמת השלטונות"

 צפו: יהודים שתלו עצי תמר בסעודיה, המקום השני בחשיבותו לאסלאם
אדווין שוכר לאחר נטיעת העץ צילום: באדיבות המצלם

אדווין שוכר, אחד מהיהודים שביקרו לאחרונה בעיר אל-מדינה בסעודיה, השנייה בחשיבות לאסלאם אחרי מכה, ושתלו שם עצי תמר 1400 שנה אחרי שהיהודים עשו זאת בזמן הנביא מוחמד מספר לרועי קייס ב'כאן חדשות' על האירוע שפעם לא היה יכול לצאת לפועל. הוא סיפר כי הם התקבלו בצורה יפה מאד. "התקבלנו בחום. המחווה של שתילת העצים בהסכמת השלטונות".

אדווין נסע לסעודיה בהנהגתו של ריק סופר, 63, בנקאי ונדבן מלונדון, הקבוצה הבין-דתית ביקרה הן בערב הסעודית והן באיחוד האמירויות, בחנה את השינויים האחרונים ביחס לפיוס וידידות בין שלוש הדתות האברהמיות. נציגים מרקע יהודי, נוצרי ומוסלמי נסעו יחד מבריטניה כדי ללמוד על ההיסטוריה, הדת והתרבות של מדינות היעד באמצעות אינטראקציה עם מנהיגי אמונה מקומיים, מוסדות וקהילות.

הקבוצה המגוונת כללה אנשי עסקים ופילנתרופים בולטים וכן פרופסור להיסטוריה וחוקרים נוספים מאוניברסיטת קיימברידג'. לאחר חתימת הסכמי אברהם ב-2020, קבוצות מדתות שונות כולל יהודים החלו לבקר ביתר חופשיות ולפתח הרמוניה בין-דתית באמצעות שיתוף פעולה ודיון דתי.

כל משתתף הוזמן לשתול שתיל של עץ תמר אג'ווה, סוג התמר המיוחד שגדל רק במדינה ומוזכר במיוחד בחדית', 'חדית" הוא השם למסורות המספרות על חייו, אמירותיו ומעשיו של הנביא מוחמד, או תגובותיו למעשיהם ואמירותיהם של אחרים.

למרות שהאיסור על כניסה של לא-מוסלמים למדינה הוסר רק לפני חמש שנים, קבוצתו של סופר לא היו היהודים הראשונים ששתלו עצים בעיר. כאשר הגיע מוחמד למדינה ממכה בשנת 620 לספירה, חלק ניכר מתושבי העיר היו משלושה שבטים יהודים, ולכמה תושבים יהודים היו מטעי תמרים. מוחאיריק, למשל, היה יהודי עשיר שנהרג בלחימה לצד מוחמד ושחוות תמרים ונכסים משמעותיים שלו הושארו בצוואתו לנביא. לפי ההיסטוריה האסלאמית, אחד השבטים היהודיים לא כיבד את ברית ההגנה הקולקטיבית הכלולה בחוקת מדינה והם, ובסופו של דבר כל החיים היהודיים באותו חלק של ערב הסעודית הסתיימו.

איחוד האמירויות סעודיה הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד