כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מאבק קריטי"

ביום ראשון הקרוב: טיול להשבת הריבונות בנחל דולב

אחרי עשור בו השחיתו הפלסטינים את סביבת היישוב שידועה במעיינות ובנחלים שלה, החליטו תושבי היישוב דולב לשים לדבר סוף והודיעו על טיול גדול שיצא מהיישוב ביום ראשון הקרוב, ג' חול המועד. במסגרת היום יטיילו המשפחות במעיין דולב, מעיין דני, נחל מז'ור ונחל דלבים

דולב
דולב צילום: הדס פרוש, פלאש 90

תושבי דולב ביוזמה חדשה: אחרי עשור בו הושחתה סביבת היישוב דולב בידי הפלסטינים, יצא ביום ראשון הקרוב מהמקום טיול גדול שמטרתו להשיב את המקום לקדמותו ולהפגין נוכחות בשמורות הטבע הפורחות הללו.

בעשור האחרון הושחת נחל דולב בידי הפלסטינים בדרכים שונות, כחלק ממגמת ההשתלטות על שמורות טבע שונות ברחבי הארץ: זיהום הנחל באמצעות מי ביוב מרמאללה, השלכה ופיזור של אינספור שקיות זבל בכל רחבי השמורה, כריתת עצי הדלב הגדלים בנחל, שריפות גדולות של החורש לאורך השנים, כולל שריפה ענקית שכמעט ושרפה את הישוב ב-2018, סימון אזורים בנחל המיועדים לבנייה והעמדת עשרות כוורות בלתי חוקיות.

למציאות זו ההורסת את אחת משמורות הטבע היפות והפורחות בארץ רוצים תושבי דולב לשים סוף, ולכן יקיימו את הטיול ביום ראשון הקרוב. טיול זה מגיע כחלק ממגמה גדולה של התעוררות של תושבי דולב יחד עם עוד ישובים באזור בניסיון לשנות את המצב בשטח.

במסגרת היום במיוחד יתקיימו שלושה טיולים שונים: הראשון המתאים למשפחות יצא בשעה 10:30 ממצפה רינה ויעבור בנחל דלבים ובמעיין דלב; השני שיתחיל גם הוא באותו מקום ובאותה שעה המתאים למיטיבי לכת יעבור בנחל מז'ור ומעיין דני; השלישי יצא ב-11:30 מבית הספר טלמון לכיוון מעיין דולב. החל מהשעה 14:00 יופעלו במעיין דולב תחנות שונות לילדים וצלם מגנטים.

דוד כצמן, אחד ממארגני הטיולים בנחל, אמר כי "בשנים האחרונות התעוררנו למציאות נוראית באזורנו - השתלטות בלתי חוקית מאסיבית שממונת מהרבה גורמים, וגורמת ל"טבעת חנק" מסביב ליישובי מערב בנימין. ארגנו את הטיול הזה כחלק מהמאבק הקריטי הזה. ככל שיגיעו יותר אנשים ויראו שאכפת לנו מארץ ישראל, נצליח להחזיר את הנוכחות באזור. בימים אלו הנופים, הפריחה והמעיינות באזור מדהימים, ושווה מאוד להגיע ולראות אותם".

דולב פלסטינים צעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד