י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד מרהיב

משפחות אמידות ביקשו לחגוג את ליל הסדר דווקא בסדרים הציבוריים

מהצפון ועד הדרום: רבבות ישראלים הסבו בסדרים הציבוריים. תופעה: ישראלים אמידים רבים, מעדיפים לחגוג דווקא בסדרים הציבוריים. למעלה מתשעים אחוז מהמשתתפים - נשארו עד הסוף למרות השעה המאוחרת

משפחות אמידות ביקשו לחגוג את ליל הסדר דווקא בסדרים הציבוריים
סדרי פסח ציבוריים צילום: באדיבות המצלם

למעלה מ-50,000 ישראלים הסבו בסדרי פסח הציבוריים שנערכו אמש, ליל החג, בכל רחבי הארץ, על ידי למעלה מאלף שלוחי חב"ד. הסדרים נערכו בבתי חב"ד, באולמות גדולים, במתנ"סים ובמקומות מיוחדים שהוקצו על ידי העיריות השונות.

תופעה מרתקת, עליה מספרים מארגני הסדרים, היא של ישראלים רבים ממשפחות אמידות, המבקשים לחגוג את ליל הסדר דווקא בסדרים הציבוריים.

"אם פעם קהל היעד היה של נזקקים, גלמודים ובודדים, הרי שבשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מכל מגוון האוכלוסייה מבקשים להצטרף לסדר הציבורי שלנו", מספר שליח חב"ד ביישוב יוקרתי. "חגגנו לאורך הלילה בליל סדר מיוחד, שמח ומרגש", סיפר הרב יוסף יצחק פריימן, השליח בזכרון יעקב.

הרב נחום גולדשמיד, מהשלוחים לעיר נתניה, אירח מאה אנשים בסדר הציבורי שארגן בשכונת מגוריו. "על רקע האירועים, דיברנו עם המשתתפים על ביטחון בהשם", מספר הרב גולדשמיד, עוררנו גם את המשתתפים על הסגולה של המצה המכונה מאכל הרפואה. דבר מעניין הוא שלמעלה מתשעים אחוז מהמשתתפים - נשארו עד הסוף למרות השעה המאוחרת".

בירושלים עצמה נערכו עשרות סדרים ציבוריים. אחד המיוחדים שבהם נערך בשכונת ארנונה על ידי השליח הרב מאיר משי זהב. גם בעיר גבעתיים נערך סדר ציבורי גדול ומושקע במיוחד על ידי השליח הרב יוסף יצחק בקרמן. האולם בו נערך הסדר אובזר במיוחד עם מיטב התפאורה לרגל החג.

בעיר אשדוד נערכו עשרות סדרים ציבוריים - בבתיהם של השלוחים, באולמות ובבתי חב"ד. גם בצפון נערכו סדרים רבים. אחד הבולטים שבהם התקיים בטיילת בטבריה על ידי השליח הרב יונה אלימלך זילברשטרום. "היה ממש מדהים", מספר הרב זילברשטרום, "הסדר שלנו הפך לשם דבר באיזור. מגיעים לפה גם לא מעט תיירים יהודיים מכל רחבי הארץ וגם מהעולם".

בצעירי אגודת חב"ד עמלו מבעוד מועד במטרה לשדרג את הסדרים הציבוריים עם שפע של אביזרי תוכן - מהגדות מפוארות ועד חומרי הסברה מרהיבים לחג הפסח.

ליל הסדר חב"ד פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד