ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מתנות מסעודיה

נשיא ברזיל לשעבר נחקר בחשד לקבלת מתנות

הנשיא לשעבר נחקר לגבי קבלת מתנות תכשיטי יהלומים עוד כשהיה בתפקיד. בולסונארו הכחיש שוב ושוב כל עבירה הקשורה למתנות. לא ברור אם בולסונארו ענה לשאלות החוקר או מימש את זכות השתיקה בחקירה שארכה שעות

נשיא ברזיל לשעבר נחקר בחשד לקבלת מתנות
נשיא ברזיל בולסונרו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונארו נחקר ביום רביעי האחרון כי קיבל תכשיטי יהלומים בזמן שהיה בשלטון. הרשויות מבקשות לקבוע אם בוצעו אי סדרים כלשהם בעת הכנסת התכשיטים לברזיל. הנשיא לשעבר ששהה בחודשים האחרונים בארה"ב לאחר שהפסיד את השלטון, חזר לברזיל בשבוע שעבר.

לא ברור אם בולסונארו ענה לשאלות החוקר או מימש את זכות השתיקה בחקירה שנמשכה שעות ארוכות. הנשיא לשעבר הכחיש כל עבירה הקשורה למתנות. הוא גם נחקר בגין מעורבות במתקפה על מוסדות המדינה בבירה ברזיליה בינואר האחרון, שבוצעה על ידי תומכיו במחאה על תוצאות הבחירות.

היהלומים המדוברים היו מתנות מסעודיה ששמר בולסונארו. המשטרה הפדרלית מנסה לקבוע אם הם היו מתנות ציבוריות או הוענקו באופן פרטי לנשיא לשעבר.

אם הן מתנות ציבוריות, הן לא היו של בולסונארו לאחר נשיאותו, והוא היה חייב להחזיר אותן למדינה. ואם הן מתנות פרטיות, הנשיא לשעבר היה אמור לשלם מס של 50% מערכן, בהתאם לחוקי המיסוי הברזילאים.

הנשיא לשעבר חזר לברזיל בשבוע שעבר, לראשונה מאז ההפסד שלו בבחירות. הוא ברח לגלות עצמית בפלורידה זמן קצר לפני השבעתו של יורשו, לולה דה סילבה.

ז'איר בולסונרו ברזיל ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד