כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"האשמות מופרכות"

בית המשפט ידון בערעור על מעצרו של העיתונאי היהודי

בית המשפט ברוסיה ידון בערעור על מעצרו של כתב העיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' אוון גרשקוביץ'. הדיון יתקיים ב-18 באפריל ויכול להכריע את גורלו לפחות לחודשים הקרובים. ממשרד החוץ הרוסי נמסר כי האישומים נגד גרשקוביץ' הם בעלי אופי חמור

בית המשפט ידון בערעור על מעצרו של העיתונאי היהודי
אוון גרשקוביץ צילום: באדיבות המצלם

בית משפט במוסקבה ידון בערעור של עורכי הדין של אוון גרשקוביץ', העיתונאי היהודי של ה'וול סטריט ג'ורנל' שנעצר בשבוע שעבר והואשם בריגול. עורכי דינו של גרשקוביץ' ערערו על מעצרו בגין האשמות מופרכות של ריגול, העיתון מכחיש בתוקף את האשמות הללו. בית המשפט במוסקבה הודיע ​​כי ידון בערעור ב-18 באפריל.

בית המשפט יכול לאשר את המשך מעצרו של גרשקוביץ' בכלא לפורטובו במוסקבה, להורות על העברתו לכלא אחר, לאפשר לו מעצר בית או להורות על שחרור בערבות. דוברת בית המשפט אמרה כי על פי חוק, ההחלטה הסופית חייבת להיות בפומבי, אך ההליכים יכולים להתקיים בדלתיים סגורות.

בית המשפט אמר שעדיין לא ברור אם גרשקוביץ' יופיע לדיון באופן אישי או באמצעות וידאו. ממשלת ארה"ב קראה לשחרורו המיידי של גרשקוביץ', ושר החוץ אנטוני בלינקן אמר כי "אין לו ספק" שהעיתונאי נעצר שלא כדין. הממשל האמריקאי הכחיש בתוקף כי גרשקוביץ' מרגל.

ממשרד החוץ הרוסי נמסר כי האישומים נגד גרשקוביץ' הם בעלי אופי חמור, ונטען כי "הוא נתפס על חם בעת שניסה להשיג מידע מסווג, תוך שימוש במעמדו העיתונאי ככיסוי לפעולות בלתי חוקיות" האשמות שארה"ב ומערכת העיתון בו אוון עובד מגדירים כ"האשמות מופרכות".

הרשויות ברוסיה עצרו את גרשקוביץ' בעיר יקטרינבורג באוראל ב-29 במרץ. גרשקוביץ' קיבל אישור על ידי משרד החוץ הרוסי לעבוד כעיתונאי במדינה.

 

שחרור בערבות אוון גרשקוביץ וול סטריט ג'ורנל מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד