כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
התקבלו שורת החלטות

הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני; נתניהו: "תגובת ישראל תגבה מחיר משמעותי מאויבינו"

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני הסתיימה ובמהלכה התקבלו שורת החלטות. נתניהו: "תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו" | גלנט: "מערכת הביטחון ערוכה במוכנות גבוהה בכל הגזרות"

הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני; נתניהו: "תגובת ישראל תגבה מחיר משמעותי מאויבינו"
ההערכת המצב צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לאחר כשלוש שעות הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שעסקה במתיחות הביטחונית בדגש על ירי הרקטות לצפון. בקבינט התקבלו שורת החלטות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, "כל ההחלטות התבססו על המלצות צה״ל וזרועות הביטחון, בתגובה לירי על אזרחי ישראל בצפון ובדרום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום ישיבת הקבינט: ״תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו״.

במהלך הדיון דנו השרים בתגובה בלבנון ובאופייה. ההחלטות התקבלו פה אחד. התגובה על ירי הרקטות מלבנון תהיה ממוקדת נגד חמאס וכנגד האחראים לירי.

גורם מדיני אמר ל'ווינט', "נגבה מחיר גם בעזה וגם בלבנון מהאחראים לכך. נגיב למטרות מדויקות. התגובה הישראלית לא צפויה להביא למלחמה".

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "סיימנו כעת את ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני. מערכת הביטחון ערוכה במוכנות גבוהה בכל הגזרות למול האפשרויות השונות - נדע כיצד לפעול כנגד כל איום".

בפתח ישיבת הקבינט אמר ראש הממשלה נתניהו כי אויבי ישראל ישלמו מחיר על התוקפנות אך לא כיוון אצבע מאשימה למי מארגוני הטרור. 

נתניהו אמר: "הבהרתי בימים האחרונים שאויבנו לא יטעו בנו. הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגדם בכל מקום ובכל עת שיידרש. כולנו ללא יוצא מן הכלל מאוחדים בזה".

נתניהו בהצהרה בפתח ישיבת הקבינט
ראש הממשלה הבהיר: "אין לנו שום עניין לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. אנחנו קוראים להרגעת הרוחות ואנחנו נפעל בתקיפות נגד קיצוניים שנוקטים שם באלימות".

עוד אמר נתניהו: "באשר לתוקפנות עלינו מהזירות השונות, אנחנו נכה באויבנו והם ישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות. אויבנו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מאוחדים ומלוכדים ומגבים את הפעולות של צה"ל ושאר זרועות הביטחון כדי להגן על מדינתנו ואזרחנו".

 

בנימין נתניהו יואב גלנט הסלמה בצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד