י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
בתקווה שהסבב הסתיים

בהתאם להערכת מצב: צה"ל הנחה על חזרה לשגרה ביישובי העוטף

צה"ל הודיע הבוקר על הסרת ההנחיות המיוחדות שניתנו לתושבי העוטף ועל חזרה מלאה לשגרה. מאחורי הקלעים פעלו איחוד האמירויות וקטאר להשבת הרגיעה | בישראל מעריכים בזהירות כי לא תהיה פעולה יזומה נוספת מצד חמאס או חיזבאללה, אך בכל רגע נתון המצב יכול להשתנות

בהתאם להערכת מצב: צה"ל הנחה על חזרה לשגרה ביישובי העוטף
תקיפות צה"ל ברצועה צילום: Atia Mohammed/Flash90

לאחר הלילה המתוח במהלכו הגיבה ישראל לירי הטילים מלבנון ומעזה במהלך החג, צה"ל הודיע הבוקר (שישי) על הסרת ההנחיות המיוחדות שניתנו לתושבי העוטף ועל חזרה מליאה לשגרה.

מדובר צה"ל נמסר: "בהתאם להערכת המצב, תושבי יישובי עוטף עזה אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן".

לילה סוער: צה"ל תקף בלבנון וברצועת עזה, טילים נורו לעוטף

על פי דיווח ב'ווינט', בישראל מעריכים בזהירות שככל שלא תהיה פעולה יזומה נוספת מצד חמאס או חיזבאללה, לא תהיה פעולה נוספת מהצד הישראלי - עם זאת, בכל רגע יכול להיות שינוי והכל בהתאם להתפתחויות בדגש על הר הבית.

איחוד האמירויות וקטאר היו מעורבות בניסיונות להביא לרגיעה. על פי דיווח ב'ווינט', באיחוד האמירויות לחצו על ראש הממשלה נתניהו שלא להיגרר לסבב בעקבות המצב בירדן והחשש כי יציבותה תיפגע במידה ותיפתח מערכה.

בעקבות הכוונה של ישראל לסיים את הסבב נשמעת ביקורת קשה מצד ראשי רשויות בדרום על המדיניות. ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן אמר כי "התגובה המדודה של כוחות הביטחון בלילה האחרון לא מחזירה את ההרתעה ומעבירה מסר לא טוב לטרוריסטים בעזה ובלבנון".

לדבריו, "אני מקווה ורוצה להאמין כי התגובה הזו היא תוצאה של מכלול הנסיבות בעת הזו, ומצפה מהדרג המדיני לבחור בהקדם את העיתוי וליזום פעולה נחרצת וכואבת נגד ראשי ארגוני הטרור".

ראש המועצה קרא לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים וטען: "כדי להחזיר את ההרתעה וליצור מציאות אחרת לפיה מי שקובע את סדר היום של מדינת ישראל בכלל ויישובי העוטף בפרט היא מדינת ישראל ולא ארגוני הטרור''.

גם ראש עיריית שדרות אלון דוידי תקף את החלטות הממשלה בנוגע לתגובת צה"ל לירי הטילים לישראל ואמר: "צריך לשים את הדברים על השולחן, אין מחבלים הרוגים בצד השני בעזה. זה אומר שהמדיניות הזו של להמשיך לתת חסינות למחבלים שממררים את חיינו - נמשכת. אני מבין שהמציאות מורכבת כי יש את זה בלבנון ובאזור שלנו, אבל הרקטה הזו זו לא הרקטה הראשונה. אנחנו כבר חודשים נמצאים במציאות הזו של הטפטוף".

דוידי המשיך וביקר בחריפות את מקבלי ההחלטות: "השיטה הזו שאנחנו יורים ואז הם יורים, 'שקט יענה בשקט' וכל הסיסמאות האלו - הם תירוצים למציאות שמי ששולט בחיים שלנו וקובע אם נחיה חיים נורמליים או לא זה חמאס וג'יהאד".

לדבריו, "בשביל לשנות את המשוואה הזו צריך לעשות דברים אחרים. הגיע הזמן שהממשלה וראש הממשלה יאמצו את המדיניות שנחסל אותם – זה מה שקורה ביהודה ושומרון וזה מה שצריך לעשות בעזה".

דוידי הודה במקביל לכוחות הביטחון וחיזק את תושבי עירו: "חשוב להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף. אנחנו פה מהבוקר עם הצוותים. אני רוצה לומר מילה טובה למפקד האוגדה שהיה פה ולחיילים ולחיילות שעובדים 24 שעות ביממה"

יצוין כי, הביקורת החריפה של דוידי נשמעת ברקע הפגיעה הישירה של נפל טיל ככל הנראה בבית בעיר שדרות במהלך ירי הטילים לפנות בוקר.

בתוך כך, חבר הקואליציה, ח"כ צביקה פוגל מ"עוצמה יהודית" ביקר גם הוא את החלטות הקבינט בראיון לרשת ב' ואמר: "ידענו שיהיה ירי מלבנון ועזה, חמאס פועל כבר הרבה זמן בחוסר פחד. אנחנו גיבורים לתקוף בשטח פתוח כי יש אנשים בקבינט שמפחדים להיכנס לעימות. צריך אישיות אמיצה כדי ליזום מלחמה, ואין לנו".

 

 

עוטף עזה צה"ל מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד