י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מצוד אחר המחבלים

פיגוע ירי קטלני בבקעת הירדן: שתי אחיות נרצחו, האם במצב קשה

שתי אחיות נרצחו והאם נפצעה קשה בפיגוע ירי קטלני בצומת חמרה שבבקעת הירדן | מצוד מתנהל אחר המחבלים | צה"ל: הכוחות הוזעקו לתאונה - וזיהו פגיעות ירי ברכב הישראלי | פראמדיק מד"א: "ראינו רכב מעוך עם 3 נשים. חילצנו 2 צעירות מחוסרות הכרה, ללא דופק ונשימה"

פיגוע ירי קטלני בבקעת הירדן: שתי אחיות נרצחו, האם במצב קשה
הרכב בו נורו הצעירות צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש

שתי אחיות תושבות אפרת נרצחו הבוקר (שישי) בפיגוע ירי שאירע בצומת חמרה שבבקעת הירדן. האם שישבה אף היא ברכב נפצעה באורח קשה. בתחילה הוזעקו כוחות ההצלה לתאונת דרכים קשה, אך בהמשך התגלו על הרכב סימני ירי, אז התברר כי מדובר בפיגוע. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים. בעקבות הפיגוע, שר הביטחון יואב גלנט יקיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבלים רדפו אחר הרכב שבו נסעו הנשים וגרמו לו לסטות לצד הדרך, אז פתחו לעברו בירי מאסיבי. בזירה אותרו 22 תרמילים, ככל הנראה של רובה מסוג קלצ'ניקוב. לפי צה"ל, התקבל דיווח על תאונת דרכים בין רכב ישראלי לפלסטיני. כוחות צה"ל שהגיעו לנקודה זיהו מספר פגיעות ירי ברכב הישראלי וקבעו כי מדובר בפיגוע.  כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים.

פראמדיקים של מד"א של מד"א שהוזעקו לזירת הפיגוע, נאלצו לקבוע את מותן של 2 נשים בשנות ה-20 ומעניקים טיפול רפואי לאישה כבת 40 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית. מסוק מד"א-הצלה אייר נחת בזירה. 

פראמדיק מד"א דניס פולקוב מספר: "כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי עם 3 נשים מעוך ורכב פלסטיני. מהרכב חולצו 2 צעירות בשנות ה-20 כשהן מחוסרות הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. אישה כבת 40 סובלת מחבלה רב מערכתית קשה ואנחנו נלחמים על חייה בשטח."

רשף אורי אורבך מפקד אשכול בקעת הירדן בכבאות והצלה מחוז יו"ש אמר: "נקראנו לתאונת דרכים קשה סמוך לחמרה בבקעת הירדן. עם ההגעה למקום זיהינו רכב ובו שלוש נפגעים עם סימני קליעים על הרכב, ופציעות אופייניות לאירוע פח"ע. מייד דיווחנו לאחור כי ישנו חשד לפח"ע".

"התחלנו מיד בהוצאת הנפגעים, ובמתן סיוע לכוחות הרפואה במקום, זאת במקביל לסריקות שביצענו בשטח לאיתור רכבים נוספים. בסריקות זיהינו רכב נוסף עם פגיעת "חזית אחור", אולם ללא נפגעים", הוסיף אורבך.

 מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, התייחס לפיגוע בבקעה ואמר: "מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח"ע במתווים השונים רלוונטי. לכן לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל מי אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק- לשאת אותו בימים אלו".

פיגוע ירי בקעת הירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד