ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
המחבלים ביצעו וידוא הריגה | תיעוד

האחיות מאפרת נרצחו בפיגוע לעיני האב, מאבק על חייה של האם

הותר לפרסום כי שתי הנרצחות בפיגוע הקטלני שהתרחש הבוקר בבקעת הירדן הן אחיות תושבות אפרת הי"ד | מצבה של האם מוגדר אנוש והרופאים נלחמים על חייה | תחקיר צה"ל: המחבלים רדפו אחר הרכב, פתחו לעברו בירי מאסיבי ואף ביצעו וידוא הריגה. בזירה אותרו 22 תרמילים

האחיות מאפרת נרצחו בפיגוע לעיני האב, מאבק על חייה של האם
זירת הפיגוע צילום: קבוצת דסק הכתבים

שתי הנרצחות הי"ד בפיגוע בבקעת הירדן הן אחיות בשנות ה-20 לחייהן, תושבות אפרת שבגוש עציון. בבית החולים הדסה נלחמים על חייה של האם בת ה-48 שנפצעה אנושות בפיגוע. צה"ל ממשיך במצוד אחר המחבלים, שככל הנראה נמלטו לאזור יריחו.

הציבור מתבקש להרבות בתפילות לרפואת לאה בת ציפורה לרפוא"ש בתוחש"י, אם הבנות שנהרגו בפיגוע "והן קל כביר ולא ימאס תפילת רבים".

"בצער גדול קיבלנו את העדכון על פיגוע מזעזע בו ירו מחבלים על רכב ובו אם ושתי בנותיה, תושבות אפרת", אמר עודד רביבי ראש מועצה המקומית אפרת. "שתי הבנות נרצחו והאם במצב אנוש. אב המשפחה שנסע ברכב אחר מלפנים הסתובב והיה עד למאמצי הטיפול ברעייתו ובנותיו".

במועצה הדגישו כי מחלקות הרווחה והחינוך מלוות את בני המשפחה ונמצאות בקשר עם אנשי הרווחה בבקעת הירדן שנמצאות ליד אב המשפחה וילדיו. צוותי רווחה ממועצת אפרת בדרכם לבית החולים ולבקעה וראש המועצה עומד בקשר עם כלל הגורמים.

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה   כי המחבלים רדפו אחר הרכב שבו נסעו האחיות והאם וגרמו לו לסטות לצד הדרך, אז פתחו לעברו בירי מאסיבי ואף ביצעו וידוא הריגה. בזירה אותרו 22 תרמילים, ככל הנראה של רובה מסוג קלצ'ניקוב. לפי צה"ל, התקבל דיווח על תאונת דרכים בין רכב ישראלי לפלסטיני. כוחות צה"ל שהגיעו לנקודה זיהו מספר פגיעות ירי ברכב הישראלי וקבעו כי מדובר בפיגוע.  כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים.

פראמדיק מד"א דניס פולקוב מספר: "כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי עם 3 נשים מעוך ורכב פלסטיני. מהרכב חולצו 2 צעירות בשנות ה-20 כשהן מחוסרות הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. אישה כבת 40 סובלת מחבלה רב מערכתית קשה ואנחנו נלחמים על חייה בשטח."

רשף אורי אורבך מפקד אשכול בקעת הירדן בכבאות והצלה מחוז יו"ש אמר: "נקראנו לתאונת דרכים קשה סמוך לחמרה בבקעת הירדן. עם ההגעה למקום זיהינו רכב ובו שלוש נפגעים עם סימני קליעים על הרכב, ופציעות אופייניות לאירוע פח"ע. מייד דיווחנו לאחור כי ישנו חשד לפח"ע".

"התחלנו מיד בהוצאת הנפגעים, ובמתן סיוע לכוחות הרפואה במקום, זאת במקביל לסריקות שביצענו בשטח לאיתור רכבים נוספים. בסריקות זיהינו רכב נוסף עם פגיעת "חזית אחור", אולם ללא נפגעים", הוסיף אורבך.

שר הביטחון יואב גלנט סיים לפני מספר דקות הערכת מצב מיוחדת בעקבות פיגוע הירי הקשה בצומת חמרה.

השר גלנט קיבל סקירה ראשונית על חקירת הפיגוע, ועל המצוד המתקיים אחר המחבלים. שר הביטחון הנחה את הכוחות להקצות את כל המשאבים הנדרשים לירוט המחבלים, ולתגבור האבטחה על הצירים והיישובים ביו״ש ובכל רחבי ישראל.

בהערכת המצב השתתפו: הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב״כ רונן בר, ראש אגף המבצעים בצה״ל האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליבה, ראש אגף אסטרטגיה בצה״ל האלוף טל קלמן, המתפ״ש האלוף רסאן עליאן ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

פיגוע בקעת הירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד