י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024
ירדן מאשימה את ישראל

מתיחות בהר הבית: מוסלמים התבצרו הלילה במסגד

במהלך הלילה התבצרו מוסלמים במסגד אל-אקצא, וסגרו את דלתותיו. עם זאת, בניגוד לשבוע שעבר - הפעם לא נרשמו עימותים. בתוך כך, המשטרה מאבטחת הבוקר עליית יהודים להר

מתיחות בהר הבית: מוסלמים התבצרו הלילה במסגד
יהודים בהר הבית צילום: מינהלת הר הבית

במהלך הלילה סגרו מאות מוסלמים את דלתות מסגד אל-אקצא, והתבצרו בתוכו. במשטרה חששו שבעקבות כך יתפתחו עימותים, אך בניגוד לשבוע שעבר הפעם החשש התבדה. במקביל, כוחות הביטחון מנעו במהלך הלילה מכמה מתפללים מוסלמים להיכנס לשטח הר הבית.

בעקבות המניעה, נמסר ממשרד החוץ הירדני: "פינוי אל-אקצא לקראת הכניסה של כוחות הביטחון אליו רק ידחוף את המצב לעבר עוד מתיחות ואלימות, וכולם ישלמו את המחיר של המהלך הזה. אנו מזהירים מפני ההשלכות ההרסניות של המשך הפרת הסטטוס קוו על ידי ישראל, הפרעותיה לקדושת אתרי הדת ופגיעה בזכויות המוסלמים לקיים פולחן דתי בחודש הרמדאן".

משרד החוץ של ירדן האשים את ישראל בניסיון למסור לעמאן הודעות שמטרתן "לזייף את העובדות" בכל הנוגע למה שקורה במסגד בימים האחרונים, ולהטיל את האחריות על "ההסלמה המסוכנת" על הווקף.

כלי תקשורת במדינה טענו כי משרד החוץ של ירדן סירב לקבל את המסרים האלה באמצעות מתווכים, וביקש כי ישראל תפנה באופן ישיר, במידה ותוכן ההודעות יהיה שישראל הפסיקה את ההפרות במסגד אל-אקצא.

בתוך כך, כוחות גדולים של המטרה מאבטחים הבוקר (ראשון) את כניסתם של מאות יהודים ותיירים שעלו להר הבית דרך שער המוגרבים. ממנהלת הר הבית נמסר כי עד עתה עלו כבר למעלה מ-200 יהודים להר. נזכיר כי, הרבנות הראשית אוסרת על עליית יהודים להר הבית מטעמי הלכה.

 

 

הר הבית משטרת ישראל מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד