כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ליל סדר עם נרות

עצוב: שלושה ימי חג ללא חשמל ואוכל חם

לא ראו איש את אחיו שלושת ימים: בעקבות סופת קרח קשה בקנדה עברו תושביה החרדים של מונטריאול שלושה ימי חג פסח ברציפות ללא חשמל ואוכל חם. "תינוקות בני שבוע במצב של סכנה בבתים. אנשים מעל גיל שבעים - שמונים בלי חשמל וחימום היו בסכנה, שלא לדבר על בתי הכנסת שהיו בחושך ואפלה"

עצוב: שלושה ימי חג ללא חשמל ואוכל חם
מנסים לתקן את החשמל במונטריאול צילום: Hydro Quebec

הפסקת חשמל במונטריאול שבקנדה העיבה על תושביה החרדים במהלך חג הפסח, שם חגגו שלושה ימים חג ושבת.

הפסקת החשמל השפיעה על למעלה ממיליון אנשים, שנבעה מסופת קרח. למעלה מ-1.1 מיליון אזרחים ברחבי קוויבק, איבדו את החשמל בעקבות סערת קרח קטלנית בערב החג.

למעלה מ-90,000 אנשים במונטריאול עדיין ללא חשמל, צוותים רבים עבדו לאורך סוף השבוע כדי להחזיר את החשמל.

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, למשפחות חרדיות במונטריאול לא היה חשמל ביום טוב שנמשך שלושה ימים ברצף בגלל יום טוב שני של גלויות, מה שגרם ללחץ גדול, וניסיון לשמור על האוכל שלא יתקלקל ושישאר חם.

אחד התושבים מתאר ל'בחדרי חרדים' את אשר אירע "הכל התחיל ביום רביעי בבוקר היו גשמים ללא הפסקה ביחד עם רוחות עזות שבהמשך היום נהפך לקרח וברד וכל העיר נהפכה לקרח, עצים התחילו ליפול וחוטי חשמל נותקו מה שגרם לכל העיר להיות ללא חשמל". 

במשך שלושה ימים לא היה חשמל, לא היה מקרר, לא היה חימום מדובר במזג אוויר בין אפס למינוס עשרה מעלות, לא היה מקווה, רק קריר במיוחד, לא היה דגים, לא היה מרק, האוכל לא היה חם, האוכל התקלקל, תינוקות בני שבוע במצב של סכנה בבתים. אנשים מעל גיל שבעים - שמונים בלי חשמל וחימום היו בסכנה שלא לדבר על בתי הכנסת שהיו בחושך ואפלה". 

את לילות הסדר העבירו המשפחות החרדיות לאור נרות שבנוסף גם חיממו את האוכל, ומאות משפחות חרדיות היו זקוקות לעזרה בצורה מדאיגה ביותר וניסו לגייס גנרטורים ותנורים מארה"ב, ארגון 'חברים' בקנדה נעזר בארגון 'חברים' במונסי כשגויים מקנדה נסעו חצי דרך והגויים ממונסי נסעו חצי דרך וכך שלחו גנרטורים להמשך החג. 

מקסים נאדו, מנהל בקרת מערכות האנרגיה באזור אמר: "אנחנו רוצים לוודא שנוכל לטפל בחשמל מהר ככל האפשר".

מונטריאול קנדה הפסקת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד