כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפקרות הסברתית

ב-BBC דיווחו על הפיגועים, אך לא הזכירו את זהות הטרוריסטים

תאגיד השידור הבריטי מדווח לקוראיו ולצופיו כי "שתי אחיות בריטיות-ישראליות נהרגו בירי בגדה המערבית הכבושה. האחיות נהרגו סמוך לצומת חמרה בצפון בקעת הירדן, בעת שנסעו לטבריה". לאורך הכתבה לא מוזכר מי המחבלים וישנה התעלמות מהמחבל שדרס למוות תייר בתל אביב

ב-BBC דיווחו על הפיגועים, אך לא הזכירו את זהות הטרוריסטים
זירת הפיגוע צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

ההסברה הישראלית בזירה הבינלאומית אינה קיימת: תאגיד השידור הבריטי ה-BBC מדווח כי "שתי אחיות בריטיות-ישראליות נהרגו בירי בגדה המערבית הכבושה, האחיות נהרגו ביום שישי אחר הצהריים סמוך לצומת חמרה בצפון בקעת הירדן, בעת שנסעו לטבריה". ככה בלי שום הקשר לטרור הפלסטיני ואין אף גורם ממשלתי או מישהו מ-64 חברי הקואליציה שבכלל יודע מה הולך בעולם.

הערוץ דיווח כי "הרב דיי אמר כי שני כדורים הוסרו מעמוד השדרה והצוואר של אשתו במהלך הניתוח. מאיה הייתה בת 20 והתנדבה לשירות לאומי בתיכון, ואילו האחות הצעירה רינה הייתה בת 15".

בהמשך דווח בערוץ: "מכוניתם סטתה מהכביש לאחר שנורו על ידי חמושים בזמן שאביהם נסע קדימה ברכב נפרד". ושוב בלי אף הקשר לטרור פלסטיני. בשיחה עם ה-BBC, הוא תיאר את בנותיו כיפות, חכמות ופופולריות. הוא אמר שהוא לא הצליח לישון מאז מותן.

"בכל פעם היו לי סיוטים והתעוררתי", אמר דיי לערוץ שלא הזכיר מי רצח את בנותיו, "אבל המציאות הייתה גרועה יותר מהסיוט, אז חזרתי לישון. סיוטים שחוזרים על עצמם ככה זה הלך". לדבריו, מאיה הייתה "נפלאה, היו לה הרבה חברות היא הייתה מאוד להוטה לעשות שנה שנייה של התנדבות".

אב הנרצחות מספר כיצד גילה על הגרוע מכל

רינה, לדבריו, הייתה "כיפית, חכמה מאוד, ציונים גבוהים בכל מקצוע, פופולרית מאוד בקרב חברותיה, ספורטיבית אחראית מאוד, היא הייתה לוקחת אחריות על הרבה דברים, כשזה הגיע לטאטא את רצפת מועדון הנוער, אם אנשים אחרים לא הגיעו, היא הייתה שם לבדה במשך שלוש שעות ביום שישי בבוקר, כדי לוודא שזה נעשה". ככה הכתבה ממשיכה לתאר את הבנות הטהורות שנרצחו בלי שום רמז מי רצח אותן.

הערוץ ממשיך לדווח: "שאר בני המשפחה נסעו בשלוש מכוניות לחופשה בטבריה. הרב דיי שמע חדשות על הפיגוע לפני שהבין שמשפחתו הייתה מעורבת. הוא התקשר לאשתו ולבנותיו, אך הן לא ענו. לאחר מכן הם מצאו תמונה באינטרנט של המכונית שהותקפה". ושוב לא ברור בידי מי היא הותקפה.

"ויכולנו פשוט לראות את אחת המזוודות שלנו במושב האחורי", סיפר. "הייתה פאניקה עצומה וצרחות". לאחר מכן הוא נסע למקום ונאלץ לחכות כדי לזהות אם "הסיוט הגרוע ביותר" שלו התממש. לא הורשו לו לגשת לרכב הנרצחות אך נמסרה לו תעודת הזהות של בתו, שאישרה את הידיעה הנוראה דיווח הערוץ.

הרב דיי אמר כי הוא גאה בשלושת ילדיו שנותרו. "אנחנו משפחה קטנה יותר אבל אנחנו חזקים מזה ונעבור את זה", אמר.

שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי אמר ביום שישי האחרון כי שוחח עם עמיתו הישראלי, אלי כהן, בעקבות הפיגועים וכי "מי שמודאג לגבי חברים או קרובי משפחה בישראל צריך לפנות למשרד החוץ" תגובה מבישה ועלובה. השר למזרח התיכון, לורד אחמד התעלם מהטרור הפלסטיני בצורה ישירה ואמר: "אני מגנה את ההתקפות אתמול בגדה המערבית, ובתל אביב שבהן נהרג אזרח איטלקי ואזרחים בריטים נפצעו".

ה-BBC גם הזכיר בדרך אגב: "ביום שישי נהרג תייר איטלקי ושבעה בני אדם נוספים נפצעו, בהם שלושה בריטים, בחשד לפיגוע דריסה בתל אביב. אנשים שהתאספו בתל אביב בשבת כדי למחות על רפורמות שיפוטיות שנויות במחלוקת שמקדמת ממשלת ישראל, ערכו דקת דומיה לאחיות והתייר האיטלקי". ושוב בלי אף אזכור מי הדורס ומי הרוצחים.

וכדי לסיים את הכתבה הביזיונית של ה-BBC מציין הערוץ כי משרד החוץ של בריטניה הודיע: "אנו עצובים לשמוע על מותם של שני אזרחים בריטים-ישראלים ועל הפציעות הקשות שספג אדם שלישי". ושוב בלי אף אזכור לטרור הפלסטיני.

ה'טיימס' הבריטי עשה טובה בדיווח לגבי הטרור הפלסטיני: "שתי אחיות בריטיות-ישראליות נורו למוות בחשד לירי בגדה המערבית הכבושה, מאיה דיי, בת 20 ורינה דיי, בת 15, נהרגו ואמא שלהן לוסי נפצעה באורח אנוש כשחמושים הקשורים לקבוצה פלסטינית מיליטנטית חשודים שפתחו באש בזמן שעקפו את רכבם בבקעת הירדן".

ה'דיילי מייל' הבריטי לא אכזב והמשיך את הקו של שאר העיתונים בלי לתת רמז מי הטרוריסטים: "חמושים פתחו באש לעבר רכבם כשנסעו לכנרת לחופשה משפחתית מביתם הסמוך לירושלים" העיתון הזכיר בהמשך הכתבה כי: "זמן קצר לאחר הפיגוע רכב בתל אביב עלה על המדרכה ונסע לתוך הולכי רגל, אחד נהרג וכמה נפצעו" בלי שום אזכור מי הנהג הדורס.

מנגד העיתון ה'דיילי אקספרס' דיווח כי "אביהן של שתי נשים בריטיות שנרצחו על ידי טרוריסטים פלסטינים בגדה המערבית ביום שישי, אמר שהוא בטוח ש"הצדק ייעשה".  שתי האחיות שהחזיקו באזרחות ישראלית ובריטית, נסעו עם אמא שלהן לאה, בת 48, כשמכוניתן הפכה למטרה".

ה'גארדיאן' הבריטי התעלם כמו תמיד מהטרור הפלסטיני בדיווחים על פיגועים, והשאיר לקוראים לנחש מי הרוצחים: "שתי אחיות בעלות אזרחות בריטית נהרגו ואמא שלהן נפצעה קשה בפיגוע ירי בגדה המערבית הכבושה". העיתון הקפיד לציין כי "ראש העיר של "ההתנחלות הבלתי חוקית", אפרת, שבה מתגוררת המשפחה, אמר כי הן היגרו מבריטניה וכי אביהן של האחיות נסע לפניהן ברכב אחר כשמכוניתן הותקפה". וכמובן לא הזכיר את הטרור הפלסטיני.

בהמשך דיווח העיתון לקונית כי "חמאס, הארגון המיליטנטי הפלסטיני השולט ברצועת עזה, שיבח את הירי, אך לא נטל אחריות. מפכ"ל משטרת ישראל קרא לאזרחים בעלי רישיונות נשק להתחיל לשאת את נשקם לאחר הפיגוע".

ה'סאן' הבריטי דיווח בכותרת מכובדת מאד: "טרגדיה משפחתית. אחיות בריטיות, בנות 20 ו-15, נורו למוות ב"פיגוע טרור" בגדה המערבית בזמן שאמא שלהן נלחמת על החיים בבית החולים". בהמשך דיווח העיתון: "על פי החשד, ההתקפה הייתה מתקפת נקמה פחדנית וחסרת הבחנה, שנפתחה כאשר המתיחות עלתה בעקבות פשיטות המשטרה על מסגד אל אקצא בירושלים". עוד ציין העיתון כי "על פי החשד, חמושים תקפו את המכונית רק משום שעליה היו לוחיות רישוי ישראליות" וציין כי דובר חמאס בירך על המתקפה כ"נקמה על הפשעים שביצעה ישראל".

ה'טלגרף' הבריטי דיווח והזכיר את הטרור הפלסטיני כי: "שתי אחיות בריטיות-ישראליות נורו על ידי טרוריסטים פלסטינים בגדה המערבית כאשר אמא שלהן ממשיכה להילחם על חייה בבית החולים".

 

BBC ליאו די לוסי די האחיות די רינה מרים די מאיה אסתר די בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד