י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אחרי שנפגש עם נתניהו

"לפיד: "הגעתי לתדרוך מודאג, יצאתי עוד יותר מודאג - הממשלה לא כשירה

ראש האופוזיציה לפיד הבהיר לאחר פגישת העדכון עם נתניהו כי האופוזיציה תגבה כל פעולה שמערכת הביטחון תמליץ עליה. לפיד תקף: "הגעתי לתדרוך אצל נתניהו מודאג, ויצאתי עוד יותר מודאג". הליכוד: "לפיד בוחר לעשות פוליטיקה קטנה"

"לפיד: "הגעתי לתדרוך מודאג, יצאתי עוד יותר מודאג - הממשלה לא כשירה
לפיד בהצהרה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד התייחס הערב (ראשון) בהצהרה לתקשורת למצב הביטחוני זמן קצר אחרי שנועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לעדכון ביטחוני. 

לפיד אמר: "אני חוזר עכשיו מהתדרוך בטחוני אצל ראש הממשלה. אמרתי לנתניהו שהאופוזיציה תיתן גיבוי לכל פעולה שזרועות הבטחון ימליצו עליה מול גל הטרור, ומול אויבינו בכל הזירות".

לדבריו, "הגעתי לתדרוך אצל נתניהו מודאג, ויצאתי עוד יותר מודאג. אמרתי לנתניהו שמדינת ישראל צריכה שר בטחון במשרה מלאה. הוא צריך להודיע שהוא מסיר מהשולחן סופית את פיטוריו של גלנט, להודות בכך שאי אפשר לסמוך על הקבינט שלו, ולהקים פורום בטחוני קטן ויעיל לטיפול במצב".

נתניהו ולפיד נועדו לעדכון ביטחוני, ראש האופוזיציה יישא הצהרה

לפיד הוסיף: "הוא צריך להפקיע מידיו של בן גביר את כל הסמכויות הנוגעות להר הבית. הר הבית בתקופת הרמדאן הוא המקום הנפיץ ביותר בעולם. לא יכול שינהל אותו ליצן טיקטוק שאיבד את אמון המשטרה והכוחות בשטח.

במקביל, נתניהו צריך לבטל את המצב הבלתי סביר שבו יש שני שרים במשרד הבטחון. לא יכול להיות שהפלג המשיחי של המתנחלים הקיצונים ביותר קנה לו אחיזה במשרד הבטחון בתקופה כל כך מתוחה", אמר.

לדברי ראש האופוזיציה: "נתניהו צריך לתת למפכ"ל קובי שבתאי גיבוי פומבי ומלא, לפקח באופן אישי על הנעשה בהר הבית. לפעול לפי המלצת גורמי הבטחון לגבי עליית יהודים להר בימים הקרובים. להקים מחדש את מערך ההסברה האחוד שאנחנו הקמנו והם משום מה ביטלו".

לפיד אמר עוד: "מה שאויבינו רואים מולם, בכל הזירות, היא ממשלה לא כשירה. קבינט שאיש לא סומך עליו. שר בטחון על תנאי שפוטר בגלל שאמר את האמת. שר בטחון לאומי שמדליף לתקשורת הקלטות של המפכ"ל. שר אוצר שמודיע שהוא רוצה למחוק כפרים".

לדבריו: "האיום המרכזי על ישראל היה ונשאר איראן, אבל כך אי אפשר לטפל באיום האיראני. אנחנו מאבדים את התמיכה האמריקאית והמעטפת הבינלאומית, אנחנו מאבדים את ההרתעה. ישראל הפכה למדינה לא מנוהלת".נתניהו ולפיד בפגישה היום. צילום: לע"מ.

ראש האופוזיציה טען: "לפני 100 ימים העברנו לידיהם מדינה בטוחה ומשגשגת. עזה ספגה מאתנו מהלומה קשה במבצע עלות השחר. החזרנו את הסיכולים הממוקדים והרגענו את גזרת איו"ש. ירושלים הייתה שקטה גם בתאריכים הכי נפיצים.

גם היום, אזרחי ישראל מגלים יכולת עמידה מרשימה מול הטרור. מערכת הבטחון הייתה ונשארה מהטובות בעולם. הבעיה היא בהנהגה. הממשלה הקיצונית הזו לא כשירה לנהל את מדינת ישראל בזמנים טעונים כל כך", אמר.

בליכוד הגיבו לראש האופוזיציה ותקפו: "מצער שבשעה שישראל נלחמת ב-3 חזיתות ולאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין אותו לעדכון ביטחוני מקיף, יאיר לפיד בוחר לעשות פוליטיקה קטנה במקום לשדר מסר של אחדות ללא סייג מול אויבינו".

בהודעה האשימו: "לפיד שפגע פגיעה אנושה בהרתעה בהסכם הכניעה שלו לחיזבאללה בעניין הגז, שחוזר על הנרטיב של חמאס בעניין הר הבית ושמצוטט בהרחבה באיראן כמי שמנבא את חורבן ישראל, השאיר לנו ירושה קשה שאיתה אנו נאלצים להתמודד בימים אלה.

בשעה שנסראללה והנייה יושבים יחד תחת תמונתו של הפטרון מאיראן שקורא להשמידנו, היה מצופה מראש האופוזיציה לגלות אחריות לאומית", נאמר.

ביש עתיד לא נותרו חייבים: "לא נקבל הטפות מוסר על אחריות לאומית מהממשלה הכושלת מקום המדינה, שתוך שלושה חודשים פירקה את החברה הישראלית וחיסלה את ההרתעה מול החמאס, חיזבאללה, סוריה ואיראן. במקום לחפש אשמים ולהיות חלשים, הגיע הזמן שתתחילו למשול ולשמור על ביטחון אזרחי ישראל", נאמר בתגובת המפלגה.
יאיר לפיד בנימין נתניהו מתיחות ביטחונית איתמר בן גביר יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד