כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נמצא במעקב צמוד

הקורונה חוזרת? הוריאנט החדש שמדאיג את הרופאים

וריאנט חדש של זן האומיקרון של הקורונה בשם XBB.1.16 מכיל מוטציה של תת הוריאנט XBB.1.5 שהפך להיות דומיננטי בארצות הברית. במידה ובדיקות המעבדה יהיו נכונות גם בתנאי השטח - הוא עלול להוות פגיעה חמורה יותר מזו שראינו עד היום

הקורונה חוזרת? הוריאנט החדש שמדאיג את הרופאים
אילוסטרציה צילום: unsplash

מי בכלל מדבר ביום יום על קורונה ומי עדיין עוטה מסכה? אבל וריאנט חדש מדאיג את הקהילה הרפואית בעולם. בימים האחרונים הודיע ארגון הבריאות העולמי מומחיו עוקב באדיקות אחר התפשטותו של תת-וריאנט של זן האומיקרון. מדובר בתת-הזן XBB.1.16, שבחודשים האחרונים גרם לזינוק משמעותי בהדבקה בהודו שבשיא הקורונה איבדה רבבות מאזרחיה לנגיף.

הזינוק החד ביותר נרשם לפני שבוע ב-3 באפריל עם 3,600 מקרי הדבקה חדשים, הנתון הגבוה ביותר במדינה מזה שישה חודשים. למעשה הוריאנט החדש הינו הדומיננטי והגורם לקצב ההתפשטות בהודו, וזאת למרות שאין עלייה משמעותי באחוזי התמותה.

מריה ואן קרחובה, האחראית על התחום מחלות מתפרצות בארגון הבריאות העולמי התייחסה להתפשטות הזן החדש ואמרה "זה התת-וריאנט שצריך להדאיג אותנו". לדבריה, אם בדיקות המעבדה נכונות גם בתנאי השטח - אזי יתכן שהוא בעל יכולות שלא ראינו עד כה, הן בקצב ההדבקה והן בעצמה שלו להיות פתוגני עבור הגוף אחרי הדבקה, זאת משום שהוא מתבסס על מוטציה מיוחדת שעשויה להקנות לו את התכונות האלו.

כאמור לפי שעה המוטציה החדשה כנראה לא הביאה לשינוי משמעותי במצב התחלואה העולמי, ועדיין לא נעשו בדיקות מקיפות על כמה היא דומיננטית בהשפעתה על תכונות תת-הווריאנט החדש XBB.1.16.

קורונה וריאנט מוטציה ארגון הבריאות העולמי הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד