כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
14 אישומים

"אני בא לעשות לך פיגוע בעסק" | כך פעלה ההונאה והסחיטה

כתב אישום הוגש נגד מיקי רגב, תושב דימונה בן 60, לאחר שהתחזה לעובד חברת החשמל ועיריות שונות, התקשר לבעלי עסקים ואזרחים והונה אותם באלפי שקלים | 14 אישומים מייחסים לו עבירות של קבלת דבר במרמה, ניסיון קבלת דבר במרמה, הונאה בכרטיס חיוב ואיומים

"אני בא לעשות לך פיגוע בעסק" | כך פעלה ההונאה והסחיטה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום כנגד מיקי רגב, בן ה-60 תושב דימונה, לאחר שהתחזה לעובד חברת החשמל ועיריות שונות, התקשר לבעלי עסקים ואזרחים והונה אותם באלפי שקלים.

מכתב האישום שהגישו עוה"ד סימי יפית דרי ושקד הדר עולה כי רגב פעל להונות אנשים פרטיים ובתי עסק ולקבל מהם סכומי כסף שונים על ידי כך שהוא התקשר אליהם, הציג עצמו באזניהם כעובד חברת החשמל, כעובד עירייה כזו או אחרת, טען כי נזקף לחובתם חוב כספי הנובע מארנונה, מחשבון חשמל או קנסות שהוטלו על ידי פקחי עירייה וכי בכוונת חברת החשמל או העירייה לבצע פעולות אכיפה נגדם, אלא אם כן יפרעו את חובם באמצעותו. לצורך קבלת הכספים עשה הנאשם שימוש בשירות "משיכת מזומן ללא כרטיס". על בסיס מצגי השווא וטענותיו הכוזבות קיבל רגב במרמה מהמתלוננים סכומי כסף במזומן בסך כולל של 50,069 ₪, וכן ניסה לקבל סכום נוסף בסך כולל של 15,090 ₪.

כך למשל, במקרה אחד התקשר רגב לבעל עסק והזדהה באזניו במרמה כאריה מחברת החשמל, טען כי יש לו חוב כספי בסך 3,000 ₪ אשר לא שולם על ידו וכי מדובר בהתראה אחרונה לפני ניתוקו מרשת החשמל. בעל העסק השיב לנאשם כי לא ידוע לו על כל חוב שלו אך רגב שכנע אותו ודחק בו לפרוע החוב השקרי דרכו. בסמוך לכך, ניגש רגב לעמדת כספומט של בנק הפועלים ומשך במרמה, באמצעות הקוד שמסר לו בעל העסק בטלפון, סך של 2,000 ₪ במזומן. רגב פעל אופן דומה ורימה בעלת עסק מבית שמש ובני משפחתה, לאחר שהתחזה בפניהם ליאיר, היועץ המשפטי של עיריית בית שמש. במקרים אחרים הזדהה בין היתר כארנון ממחלקת הגבייה של עיריית תל אביב, דני מחברת החשמל, כעובד גבייה בעיריית ראש העין, אלי עובד עיריית יפיע ומוטי מעיריית חדרה.

במקרה אחר, כאשר הזדהה בשם גדעון מעיריית תל אביב, התקשר בסמוך לשיחתו עם המתלוננת גם למחלקת הגבייה של העירייה, התחזה לקרוב משפחתה של המתלוננת וביקש מהם לשלוח לה בירור ערבויות וחובות, במטרה לרכוש את אמונה. בפעם אחרת, כאשר גילתה בעלת בית קפה בבני ברק כי רגב מרמה אותה וסירבה למסור לו את הקוד למשיכת המזומן מחשבונה, התקשר אליה ללא הפסקה בעשרות שיחות ואיים עליה תוך שהוא אומר לה "אני ארצח אותך", "אני בא לעשות לך פיגוע בעסק", "אני בא לשפוך עלייך נפט ולשרוף אותך". כאשר מתלונן אחר יצר עמו קשר ואמר לו שהוא יודע כי הוא רימה אותו, ענה לו רגב כי הוא עכשיו "חייל שלו" ואיים "אעשה לך כיפה אדומה, אני יודע איפה אתה מסתובב".

בבקשת המעצר ציינו עורכות הדין יפית דרי והדר כי "מדובר במשיב נטול רסן, שבחר במסלול העברייני כדרך חיים, שאין מורא החוק עליו ואשר לא ניתן לתת בו אמון כי במידה וישוחרר, לא יוסיף ויבצע עבירות".

כתב האישום מייחס לרגב 14 אישומים בעבירות של קבלת דבר במרמה, ניסיון קבלת דבר במרמה, הונאה בכרטיס חיוב ואיומים.

כתב אישום התחזות חברת חשמל איומים איום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד