י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות הפרסום בניו יורק טיימס

נתניהו וראש המוסד ערכו שיחת הבהרה - ראש הממשלה השתכנע

נתניהו וברנע שוחחו לאחר הפרסום בניו יורק טיימס וראש הממשלה השתכנע מההסבר של ראש המוסד. ברנע הסביר כי מדובר בניתוח שגוי של גורמי המודיעין האמריקניים

נתניהו וראש המוסד ערכו שיחת הבהרה - ראש הממשלה השתכנע
דדי ברנע ובנימין נתניהו צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך אמש (ראשון) שיחה עם ראש המוסד דדי ברנע, בעקבות הפרסום בניו יורק טיימס לפיו "הנהגת המוסד עודדה את המחאה נגד הרפורמה המשפטית". כך דווח בחדשות 12. נתניהו ביקש מברנע התייחסות לפרסום, וראש המוסד הסביר כי מדובר בניתוח שגוי של גורמי המודיעין האמריקניים. ההערכה במוסד היא כי מדובר באישור שנתן ראש המוסד לעובדים, מדרגת ראשי חטיבות ומטה, להצטרף למחאה.

שיחת ההבהרה הזו מגיעה כאמור בעקבות הפרסום בניו יורק טיימס, שגרם למבוכה גדולה בישראל. נתניהו קיבל את ההסבר שסיפק ברנע, ואחרי אותה שיחה, הוציאה לשכת רה"מ הודעה בשם המוסד, שמכחישה את הפרסום באופן גוף ומבהירה כי הפרסום "כולו שקרי ומופרך מיסודו".

בדיווח בניו יורק טיימס, המבוסס על מסמכים שהודלפו מהפנטגון, נטען כי הנהגת המוסד הישראלי עודדה את צוות הסוכנות ואת אזרחי ישראל להשתתף בהפגנות נגד הרפורמות במערכת המשפט. ממשרד רה"מ נמסר אמש בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: "הפרסום הלילה בעיתונות האמריקנית הוא שקרי ומופרך לחלוטין".

עוד נמסר ממשרד רה"מ כי "המוסד ובכיריו לא עודדו ואינם מעודדים עובדים בארגון לצאת להפגנות נגד הממשלה, להפגנות פוליטיות בכלל, או לכל פעילות פוליטית. המוסד ובכיריו המכהנים לא עסקו כלל בנושא ההפגנות, ונותרו נאמנים לערך הממלכתיות המוביל את המוסד מאז הקמתו".

על פי הדיווח בניו יורק טיימס שמבוסס על מסמכים שדלפו ב-1 במרץ: "עודדו פקידי מוסד ואזרחים ישראלים למחות נגד הרפורמות המשפטיות בישראל, בין היתר על ידי מספר קריאות מפורשות לפעולה נגד ממשלת ישראל". בוושינגטון פוסט נכתב כי במסמכים מתואר "מרד לכאורה של שירות הריגול הבכיר של ישראל נגד ההפיכה המשפטית שמקדם ראש הממשלה נתניהו".

רבים מהמסמכים שהודלפו מתויגים עם צו לפיהם יש לשתף אותם רק בין סוכנויות הביון האמריקאיות. גורמי מודיעין ישראלים בהווה ובעבר אמרו לעיתון כי "כללי הסוכנות והמסורת ארוכת השנים של אי-מפלגתיות היו מונעים מעורבות ישירה של הנהגת הסוכנות במשבר הפוליטי". מלשכת ראש הממשלה נמסר לתגובה כי "הדיווחים נבחנים".

עם זאת מציין העיתון, חלק מעובדי המוסד ביקשו וקיבלו אישור להשתתף בהפגנות כאזרחים פרטיים. ראש המוסד, דוד ברנע, בהתייעצות עם היועצת המשפטית לממשלה, התיר לעובדים זוטרים להשתתף כל עוד לא הזדהו כחברים בארגון, כך לפי גורם ביטחוני הבקיא במדיניות הסוכנות.

המוסד ראש המוסד בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד