כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אין נפגעים

תקרית בטיחות חמורה בגבעתי: מפקד המחלקה נשלח למחבוש

תקרית בטיחות חמורה בגבעתי: לוחם ביצע 'נוהל מעצר חשוד' לעבר קצין ולוחם נוסף. איש לא נפגע באירוע. אך התקרית הייתה עלולה להסתיים הרבה יותר גרוע. דובר צה"ל: "אירוע חמור"

תקרית בטיחות חמורה בגבעתי: מפקד המחלקה נשלח למחבוש
הרמטכ"ל הרצי הלוי צילום: דובר צה"ל

תקרית בטיחות חמורה אירעה אמש בבסיס האימונים החטיבתי של חטיבת גבעתי בדרום. כך דווח בגל"צ. מפקד מחלקה, קצין בדרגת סגן החליט לתרגל את כוח השמירה והכוננות אבל הוא עשה זאת בלי לעדכן את הגורמים הרלוונטיים שמדובר בתרגיל.

בעקבות כך, לוחם מהכוח המתורגל לא ידע שהוא באימון והוא זיהה שתי דמויות חשודות שמנסות לחדור לבסיס. הדמויות היו הקצין - המפקד שלו יחד עם לוחם נוסף שהיו אמורים לתרגל אותו.

הלוחם סבר כי מדובר באירוע אמת, והוא פתח בנוהל מעצר חשוד. הלוחם כבר ירה לאוויר וכמעט ביצע ירי לפלג גוף תחתון של הלוחם והקצין. אלא שברגע האחרון מפקד המחלקה הזדהה והפסיק את התרגיל במקום.

איש לא נפגע באירוע. אך התקרית הייתה עלולה להסתיים הרבה יותר גרוע. מדובר צה"ל נמסר כי, "מדובר באירוע חמור שמתוחקר על ידי המפקדים ויועבר בכל יחידות צה"ל.

במקרה הזה, בחטיבת גבעתי הוחלט לפעול המלוא החומרה אל מול המעורבים. מפקד המחלקה שביצע את התרגיל ללא תיאום נשפט בדין משמעתי לעשרה ימי מחבוש בכלא הצבאי ומפקד הפלוגה ננזף על אחריותו הפיקודית לאירוע.

חטיבת גבעתי צה"ל תרגיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד