י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סובל משיעור נכות לצמיתות

האם פציעה מפח אשפה תוכר כתאונת דרכים?

בן 35 שעבד כמנופאי משאית זבל בקרית מלאכי נפגע קשות במהלך עבודתו והפך לנכה. בימים אלה הוא מנהל תביעת פיצויים נגד חברת הביטוח שביטחה את המשאית 

האם פציעה מפח אשפה תוכר כתאונת דרכים?
פינוי אשפה. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

נהג משאית זבל משדרות נפגע מפח אשפה מוטמן, לאחר שהשלט-רחוק המפעיל את המנוף שעל גופו, נלחץ בטעות. תובע מיליונים מחברת הביטוח.

זה אמור היה להיות יום עבודה שגרתי עבור תושב שדרות בן 35, המשמש כנהג משאית זבל ומנופאי ברחבי העיר קריית מלאכי, אלא שבשנייה אחת של ביש מזל והיסח דעת, הוא נפגע בתאונה קשה, והפך לנכה.

לאחרונה הגישה עו"ד טל יגור, בשמו של הנהג, תביעה לפיצויים נגד חברת הביטוח שביטחה את משאית הזבל בביטוח חובה, בטענה כי מדובר בתאונת דרכים.

על פי התביעה, לפני כשנתיים וחצי, כאשר התובע ניסה להציב פח אשפה מוטמן במקומו, כחלק מעבודתו, הוא לחץ בטעות על שלט המנוף, שהיה מונח על מותנו הימנית. כתוצאה מכך, הפח הגדול והכבד נע לכיוונו, פגע בו ומחץ אותו אל הקיר. כתוצאה מהתאונה נפגע התובע בצווארו, בגבו ובכתף ימין.

לדברי עו"ד יגור, לאורך חודשים ממועד התאונה, נבדק התובע על ידי מספר רב של רופאים, ובהם רופא משפחה, אורתופד, מומחה לרפואת כאב ונוירולוג, כשבכל העת הוא מתלונן על כאבים עזים בגבו. בנוסף סבל התובע מכאבים בצווארו ובכתפו, מתחושות נימול והקרנות כאב לרגל וליד, וכן ממגבלת תנועה משמעותית בגפיו ובצווארו.

לדברי עו"ד יגור, התובע ביצע שורה של בדיקות, בהן בדיקת CT ו-EMG ונמצא, כי הוא סובל ממספר בלטי דיסק ומפגיעה בתפקוד העצבים בגפיים התחתונות והעליונות.

מכיוון שהתאונה אירעה במהלך העבודה, הגישה עו"ד יגור, בשמו של העובד, תביעה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל), ופגיעתו הוכרה כתאונת עבודה. ועדה רפואית מטעם המל"ל, שבדקה את התובע, קבעה כי הוא סובל משיעור נכות צמיתה של 14.5 אחוזים.

לדברי עו"ד יגור, מאחר והתאונה אירעה עקב שימוש ברכב מנועי, זכאי התובע לפיצויים בגין נזקי גוף עקב תאונת דרכים. לדבריה, בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, שימוש ברכב דו ייעודי, כמו במקרה דנן, יוכר כתאונת דרכים גם בפריקה וטעינה, כאשר הרכב לא שינה את ייעודו.

בתביעה מבקשת עו"ד יגור מבית המשפט להורות לחברת הביטוח שביטחה את משאית הזבל בביטוח חובה, לפצות את התובע בסכום המקסימלי שבסמכותו של בית המשפט (זה נשמע קצת מצחיק לציין את הסכום הזה, כאשר אנו אומרים שנקבעה לו נכות בשיעור 14.5%).

התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בקרית גת.

משאית זבל משאית אשפה מנופאי תביעת פיצויים תאונת דרכים פח אשפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד