ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
יומיים אחרי בנותיה

בהשתתפות מאות בני אדם: האמא, לוסי די הי"ד הובאה למנוחות

אחרי ששתי בנותיה נרצחו בפיגוע הירי האכזרי בבקעת הירדן והובאו למנוחות, היום, ערב חג שני של פסח, הובאה למנוחות האמא לוסי די הי"ד שנפצעה באורח אנוש בפיגוע, אך למרות מאמצי הרופאים היא נפטרה אמש בבית החולים. מאות בני אדם נטלו היום חלק במסע הלוויה קורע לב

בהשתתפות מאות בני אדם: האמא, לוסי די הי"ד הובאה למנוחות
הלוויתה של לוסי די הי"ד צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יומיים אחרי שתי בנותיה: בבית העלמין בכפר עציון ליוו היום (שלישי) מאות בני אדם למנוחות את לאה (לוסי) די הי"ד, שנפטרה מפצעיה מספר ימים אחרי שנפצעה אנוש בפיגוע ירי בבקעת הירדן במהלכו נרצחו גם שתי בנותיהן.

קרן, בתה של לאה (לוסי), ספדה לה בבכי: "אתמול ליד הקבר של מאיה ורינה עצמתי עיניים והתפללתי שתתעוררי, שלא נצטרך לעבור את הכאב הזה פעמיים. מה אם אמא לא תתעורר? אני משותקת מרוב כאב. לאבא אמא זה כמו לאבד חיים - אי אפשר להתקדם מפה. היית הדבר האחרון שנשאר לנו כמשפחה, היית לנו כמו דבק. תמיד אמרת שאת מחכה לנכדים, שרצית להיות סבתא, ועכשיו הם לא יזכרו להכיר אותך. ירו בך פעמיים ונלחמת על החיים שלך".

בת נוספת של לאה (לוסי), טל, ספדה גם היא: "איך מסכמים את אמא? אי אפשר לסכם בהספד. אני מנסה להבין איך נרדמים. אמא, מי תעזור לי כשאצטרך? מי יהיה חזק בשבילנו? אמא, מי תגן עליי עכשיו? תמיד הגנת עליי מדברים רעים, היית שרה לי 'המלאך הגואל' בבית, ואמרת שאשמור את זה לזמנים שאצטרך. הלוואי שהנכדים שלך יהיו דומים לך. את דואגת עכשיו למאיה ורינה, מי ידאג עכשיו לנו?".

ליאו די בהלוויית רעייתו. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ליאו די, בעלה של לוסי הספיד בכאב: "ביום ההולדת שלי שנה שעברה לקחת אותי לטיול שבו הגענו לצומת חמרה. אמרת שאף פעם לא תרצי להגיע לשם שוב – עכשיו אני מבין למה".

"היית אמא מדהימה, תמיד אמרת שאת המנכ"לית של המשפחה ואני רק המזכירה – וצדקת. את החלטת מה הילדים יעשו, ואני רק תפעלתי אותם. קיווית שהם יכעסו עליי ולא עלייך ככה, אבל הם היו חכמים מספיק לדעת שלי לא היה מושג מה לעשות בעצמי. פחדת שבגלל זה הם יאהבו אותם פחות, בפועל הם רק אהבו אותך יותר".

"לוסי, תמיד אחכה ואוהב אותך. לא אסכים לקבל את העובדה שאת לא איתי כסימן שהאהבה שלנו כבר לא קיימת. את היית אשת חיל, "קמו בניה ויאשרוה, בעלה ויהללה" – לוסי, אני מצטער שלא עשינו זאת עד עכשיו".

אחיה של לאה (לוסי), בנג'מין, סיפר בהספדו על ההתרגשות של משפחתו שמתגוררת באנגליה מהתמיכה שקיבלו מהציבור בישראל: "לוסי לא הייתה אישה רגילה. היא תמיד הגשימה את המטרות שלה - ללמוד יפנית, ללמוד באוקספורד ולהיות יהודייה יותר. היא ראתה את העולם סביבה, שבו יכלה להשפיע, וטיפחה הרגשה של יחד בקהילה. כשלוסי וליו עברו לגור בישראל, לוסי שוב החליטה להחזיר לקהילה בצורה הטובה ביותר - ללמד ישראלים אנגלית בהתנדבות. היא הייתה אימא מסורה לילדיה. תזכרו את לוסי, מאיה ורינה, ותיזכרו בכל הטוב שיש בעולם הזה, ומה כולנו יכולים לעשות בשביל להפוך את העולם למקום טוב יותר", אמר.

לוסי הייתה מורה לאנגלית בישיבת בני עקיבא אורות יהודה באפרת. כזכור, שתי האחיות נטמנו שלשום בבית העלמין בהלוויה גדולה וקורעת לב. 

מאיה בת ה-20 הייתה בת שירות שלמדה במדרשה בלוד, ואחותה רינה בת ה-16 הייתה תלמידת כיתה י' באולפנה בקריית ארבע והדריכה בסניף עזרא ביישוב אפרת שם התגוררו. הן עלו עם המשפחה מאנגליה כשהיו ילדות.

כזכור, שתי האחיות תושבות אפרת נרצחו ביום שישי בפיגוע ירי שאירע בצומת חמרה שבבקעת הירדן. האם שישבה אף היא ברכב נפצעה באורח קשה וכעבור מספר ימים נקבע מותה בבית החולים. בתחילה הוזעקו כוחות ההצלה לתאונת דרכים קשה, אך בהמשך התגלו על הרכב סימני ירי, אז התברר כי מדובר בפיגוע. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים. בעקבות הפיגוע, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבלים רדפו אחר הרכב שבו נסעו הנשים וגרמו לו לסטות לצד הדרך, אז פתחו לעברו בירי מאסיבי. בזירה אותרו 22 תרמילים, ככל הנראה של רובה מסוג קלצ'ניקוב. לפי צה"ל, התקבל דיווח על תאונת דרכים בין רכב ישראלי לפלסטיני. כוחות צה"ל שהגיעו לנקודה זיהו מספר פגיעות ירי ברכב הישראלי וקבעו כי מדובר בפיגוע.  כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים.

פראמדיקים של מד"א של מד"א שהוזעקו לזירת הפיגוע, נאלצו לקבוע את מותן של 2 נשים בשנות ה-20 ומעניקים טיפול רפואי לאישה כבת 40 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית. מסוק מד"א-הצלה אייר נחת בזירה. 

פראמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי עם 3 נשים מעוך ורכב פלסטיני. מהרכב חולצו 2 צעירות בשנות ה-20 כשהן מחוסרות הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. אישה כבת 40 סובלת מחבלה רב מערכתית קשה ואנחנו נלחמים על חייה בשטח".

רשף אורי אורבך מפקד אשכול בקעת הירדן בכבאות והצלה מחוז יו"ש אמר: "נקראנו לתאונת דרכים קשה סמוך לחמרה בבקעת הירדן. עם ההגעה למקום זיהינו רכב ובו שלוש נפגעים עם סימני קליעים על הרכב, ופציעות אופייניות לאירוע פח"ע. מייד דיווחנו לאחור כי ישנו חשד לפח"ע".

"התחלנו מיד בהוצאת הנפגעים, ובמתן סיוע לכוחות הרפואה במקום, זאת במקביל לסריקות שביצענו בשטח לאיתור רכבים נוספים. בסריקות זיהינו רכב נוסף עם פגיעת "חזית אחור", אולם ללא נפגעים", הוסיף אורבך.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, התייחס לפיגוע בבקעה ואמר: "מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח"ע במתווים השונים רלוונטי. לכן לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל מי אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק- לשאת אותו בימים אלו".

לוסי די פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד