כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זוועות המלחמה

אוקראינה משווה את רוסיה לדאעש בעקבות סרטון שמציג עריפת ראש

אוקראינה השוותה את רוסיה לדאעש וקראה לבית הדין הבינלאומי לחקור לאחר שסרטון שהופיע ברשתות הראה חיילים רוסים מצלמים את עצמם עורפים את ראשו של שבוי אוקראיני בסכין

אוקראינה משווה את רוסיה לדאעש בעקבות סרטון שמציג עריפת ראש
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

אוקראינה השוותה את רוסיה למדינה האסלאמית דאעש וקראה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לחקור את הסרטון שהופיע ברשתות החברתיות בו נראים חיילים רוסים מצלמים את עצמם עורפים את ראשו של שבוי אוקראיני באמצעות סכין.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי היא לא יכולה לאמת מיד את האותנטיות או מקורו של הסרטון ברשתות החברתיות, שבו נראה אדם במדים עורף את ראשו של אדם שעונד את סרט הזרוע הצהוב המשמש את החיילים האוקראינים.

הקרמלין תיאר את הסרטון כ"נורא", אך אמר כי יש לבדוק את האותנטיות שלו. רוסיה הכחישה בעבר כי חייליה מבצעים זוועות במהלך המלחמה.

"יש משהו שאף אחד בעולם לא יכול להתעלם ממנו: באיזו קלות החיות האלה הורגות", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בהודעת וידאו. "תהיה אחריות משפטית לכל דבר, תבוסת הטרור הכרחית" אמר.

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה כתב בטוויטר: "סרטון מחריד של חיילים רוסים עורפים את ראשו של שבוי מלחמה אוקראיני מסתובב ברשת. זה אבסורד שרוסיה, שהיא יותר גרועה מדאעש, עומדת בראש מועצת הביטחון של האו"ם", אמר בהתייחסו למועצת הביטחון של האו"ם, שם רוסיה נכנסה החודש לתפקיד הנשיאה התורנית.

"חייבים להעיף טרוריסטים רוסים מאוקראינה ומהאו"ם ולהטיל עליהם דין וחשבון על פשעיהם" אמר.

כזכור חמושים מהמדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה נודעו לשמצה בפרסום סרטונים של עריפת ראשים של שבויים כאשר הם שלטו בחלקים של מדינות אלה בין השנים 2014-2017.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר לכתבים בתדרוך: "קודם כל, בעולם הזיופים שאנו חיים בו, עלינו לבדוק את אמיתות הצילומים הללו, לבדוק אם זה נכון או לא, אם זה קרה ומתי זה קרה, איפה ועל ידי מי", אמר פסקוב.

משרד החוץ של אוקראינה קרא לבית הדין הפלילי הבינלאומי "לחקור מיידית עוד זוועה של הצבא הרוסי".

מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה דאעש ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד