כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
זעם נגד המשטרה

קריאות "מוות ליהודים" בעצרת פלסטינית בברלין

משטרת ברלין חוקרת עצרת פרו-פלסטינית שבה המפגינים קראו "מוות ליהודים" ו"מוות לישראל", ביטויים שאם יאומתו עלולות להיות עבירות פליליות על פי חוק של גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה

קריאות "מוות ליהודים" בעצרת פלסטינית בברלין
המפגינים בברלין צילום: צילום מסך

משטרת ברלין חוקרת עצרת פרו-פלסטינית שבה המפגינים קראו "מוות ליהודים" ו"מוות לישראל", ביטויים שאם יאומתו עלולות להיות עבירות פליליות על פי חוקי דברי השנאה הנוקשים של גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה.

מאות בני אדם התייצבו ביום שבת האחרון בשכונות קרויצברג ונויקלן בעצרת שאורגנה בתגובה להתנגשויות המשטרה עם מתפללים מוסלמים בהר הבית ובמסגד אל-אקצא בירושלים בשבוע שעבר. בסרטון שצולם על ידי ארגון Democ, נשמעים המפגינים שרים שירי הלל לחמאס, ארגון שנחשב לארגון טרור על ידי האיחוד האירופי.

חלקם קראו בנוסף "תל אביב, התשובה תגיע", כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA. לאחר מכן, הרשויות פתחו בחקירות על הסתה לשנאה וסרקו סרטונים של האירוע. איריס ספרנגר, סנאטורית מברלין, גינתה את ההצהרות האנטישמיות וכתבה "לשנאה אין מקום בחברה שלנו".

"יש להחיל את שלטון החוק בעקביות", אמר יוסף שוסטר, ראש המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה, לעיתון הקהילה היהודית Jüdische Allgemeine.

ארגון יהודי מקומי פנה ביקש הסבר ממשטרת ברלין וממשרד הפנים מדוע אפשרו את המשך הצעדה למרות הסיסמאות האנטישמיות, ומדוע לא היו מעצרים במקום. אליו אדלר, ראש הקבוצה, אמר כי "כישלונה של המשטרה לבצע מעצרים גרם לנזק עצום".

 

 

פלסטינים חמאס משטרת גרמניה ברלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד