כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ביקוש שיא

למרות הכל: אלפי הישראלים בארה"ב חגגו את הפסח כהלכה

רבני הקהילות הישראליות בארצות הברית מסכמים בסיפוק את המבצע הענק של עריכת סדרים לאלפי ישראלים בעשרות מוקדים • התעניינות שיא נרשמה בימי חג הפסח לפעילויות הרבנים השוטפות: חלוקת קמחא דפסחא, מכירות חמץ, לילות סדר עמוסים, ושיעורים תורניים בעניינו של יום • חסל סידור פסח

למרות הכל: אלפי הישראלים בארה"ב חגגו את הפסח כהלכה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

ברקע השסע והקרע בישראל בעקבות הרפורמה המשפטית אותה מנסה להוביל הממשלה הנוכחית ובצל המתיחות הבטחונית הגואה וגל הפיגועים האחרון, בקהילות הישראליות בארצות הברית מסכמים חג פסח מאחד ומרומם.

בארגון 'שרשרת' - איגוד רבני הקהילות הישראליות בארה"ב, מסכמים בסיפוק את הפעילות הענפה בחג הפסח האחרון, לילות סדר נערכו בכ-30 מוקדים ברחבי היבשת, עמוסים באלפי ישראלים מקומיים שבחרו לחגוג את החג באווירה ביתית ומאחדת.

מאות יהודים שלהם זו הפעם הראשונה להסב כהלכה על שולחן החג, לספר בהתרוממות את סיפור יציאת מצרים ולקיים את מצוות היום, התאספו יחד בבתי רבני הקהילות במדינות השונות סביב שולחנות עמוסים בכל טוב. וכך, יחד, למרות הדעות המנוגדות, הניחו בצד את המחלוקות הפוליטיות וזכו לחגוג זה לצד זה את סיפור היותנו לעם.

ההיערכות האינטנסיבית החלה עוד הרבה קודם, החל במגביות קמחא דפסחא וחלוקה של מאות מארזים מפנקים כשרים לפסח מלאים בכל טוב, שהגיעו לבתי משפחות נזקקות, מכירות חמץ וירטואליות כך שכל יהודי בכל מקום שהוא יוכל למכור את חמצו כדת וכדין, וכלה ברישום האורחים וההכנות המצטרכות לחג עצמו, עד לחגיגות המימונה ברוב פאר והדר.

בארגון 'שרשרת' שחרט על דגלו את קירוב הלבבות של רבבות הישראלים היורדים לארה"ב, ואשר עסוקים כל השנה בפעילות שוטפת סביב השעון להפצת תורה ויהדות ומתן מענה מקצועי ותמיכה במכלול נושאים, מציינים כי היקף ההיענות השנה מהשטח הוא חסר תקדים וכי הביקוש הרב השנה לחוג את החג כהלכה מלמד כי "למרות הכל, ועל אף הקיטוב והפילוג שמורגש היטב בארץ, פעילות הקודש של הרבנים וההיערכות המקדימה - שוב הוכיחו את עצמן, והלב היהודי ממשיך לבעור גם בגולה, במרחק אלפי קילומטרים מהארץ".

שרשרת ארצות הברית ישראלים פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד