י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גזען ואנטישמי

דיווח: זה מדליף המסמכים הסודיים של ארה"ב

האיש שהדליף את המסמכים המסווגים מהפנטגון התגלה כצעיר אנטישמי חובב נשק שהתרברב בפני חבריו כי הוא יודע סודות. הוא נשמע צועק שורה של השמצות גזעניות ואנטישמיות לתוך מצלמה, ואז יורה בנשק כמה כדורים לעבר מטרה

דיווח: זה מדליף המסמכים הסודיים של ארה"ב
תמונות צילום: pixabay

האיש שמאחורי ההדלפה המסיבית של סודות ממשלת ארה"ב שחשף כי ארה"ב מרגלת אחר בעלות ברית, וחשף את הסודות של מלחמת רוסיה באוקראינה, והצית שריפות דיפלומטיות לבית הלבן, הוא אמריקאי חובב נשק, צעיר וכריזמטי ששיתף מסמכים מסווגים מאוד עם קבוצה של מכרים. הקבוצה עליה נמנים חובבי רובים, וציוד צבאי, מונה בערך 24 בני אדם בעיקר גברים, היא הוקמה בשנת 2020 ב-Discord, פלטפורמה מקוונת פופולרית בקרב צעירים.

"האיש שחלקם מכנים "OG" פרסם הודעה עמוסה בראשי תיבות מוזרים, המילים לא היו מוכרות, ומעטים קראו את הדברים", הסביר אחד החברים לעיתון. "OG, טען שהוא יודע סודות שהממשלה מנעה מאנשים רגילים", כך חושף ה'וושינגטון פוסט'.

הוא סיפר לעיתון כי OG הביא הביתה מסמכים מעבודתו בבסיס צבאי, הוא שהה לפחות חלק מיומו בתוך מתקן מאובטח ללא טלפונים סלולריים ומכשירים אלקטרוניים אחרים, שניתן להשתמש בהם כדי לתעד את המידע הסודי שנמצא ברשתות מחשבים ממשלתיות או מסתובב במדפסות.

"הוא אדם חכם. הוא ידע מה הוא עושה כשפרסם את המסמכים האלה, כמובן. אלה לא היו דליפות מקריות מכל סוג שהוא", אמר החבר. העיתון דיווח כי מערכת העיתון צפתה בסרטון בו עומד OG במטווח, מרכיב משקפי בטיחות וכיסויי אוזניים ומחזיק רובה גדול. הוא נשמע צועק שורה של השמצות גזעניות ואנטישמיות לתוך המצלמה, ואז יורה כמה כדורים לעבר מטרה.

החבר סיפר כי המסמכים הציגו תרשימים מפורטים של תנאי שדה הקרב באוקראינה ותמונות לוויין מסווגות מאוד של ההשלכות של פגיעות טילים רוסיים על מתקני חשמל אוקראינים. מסמכים אחרים שרטטו את המסלול הפוטנציאלי של טילים גרעיניים בליסטיים צפון קוריאניים שיכולים להגיע לארצות הברית. אחר הציג תצלומים של בלון הריגול הסיני שריחף ברחבי המדינה בפברואר, שצולם מגובה העיניים, כנראה על ידי מטוס ריגול U-2, יחד עם תרשים של הבלון וטכנולוגיית המעקב המצורפת אליו.

כמות הדוחות של הצבא והמודיעין היתה גדולה, במשך חודשים, OG העלה בקביעות עמוד אחר עמוד של הערכות מסווגות בארה"ב, והראה איך עומק המודיעין האמריקני חדר לצבא רוסיה, והראה שמצרים תכננה למכור לרוסיה עשרות אלפי רקטות, וגילה כי שכירי חרב רוסים יצאו קשר עם טורקיה, בעלת ברית של נאט"ו, כדי לקנות נשק כדי להילחם נגד אוקראינה.

נראה שלפחות אחד מהמסמכים הודפס מ-Intellipedia, מערכת לשיתוף נתונים שסוכנויות מודיעין משתמשות בה כדי לשתף פעולה ולפרסם דוחות ומאמרים.

החבר של המדליף אמר כי הוא בטוח שהרשויות ימצאו את OG. אבל לדעתו הוא לא יואשם כי הוא לא עשה זאת כדי לעזור לרוסיה, אלא כרצון להראות שהוא יודע דברים. הוא מאמין, ש-OG ייכלא במפרץ גואנטנמו או ייעלם ל"אתר שחור", אם הוא לא "ירצח" בגלל מה שהוא יודע.

הוא התעקש שהוא לא ימסור את זהותו או מיקומו של OG לרשויות החוק עד שיילכד או יוכל לברוח מארצות הברית. "אני חושב שאולי הוא ייעצר בסופו של דבר, אני חושב שאולי תהיה תחקיר קצר על איך הכרתי את הבחור הזה והם ינסו להוציא ממני משהו. הם עלולים לנסות לאיים עלי במאסר אם לא אגלה את זהותו".

העיתון דיווח, כי עד כה, אף פקיד מ החוק לא יצר קשר עם החבר, כשנשאל מדוע הוא מוכן לעזור ל-OG תוך סיכון למעצר, השיב הצעיר ללא היסוס: "הוא היה החבר הכי טוב שלי".

הדלפת מסמכים מלחמת אוקראינה רוסיה אנטישמיות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד