כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האייתולות מרוצים

התקשורת האיראנית הביעה שביעות רצון מההסלמה מול ישראל

התקשורת הממסדית באיראן הביעה שביעות רצון מההסלמה הרב-זירתית מול ישראל והציגה את תגובת ישראל לאירועים כעדות לחוסר יכולתה להתמודד עם תרחיש של שיגור טילים בו-זמנית ממספר חזיתות. סיכום הזירה האיראנית בשטחים הפלסטיניים

התקשורת האיראנית הביעה שביעות רצון מההסלמה מול ישראל
פלסטינים בג'נין צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

המעורבות האיראנית בזירה הפלסטינית כפי שפורסמה במרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

דובר משרד החוץ האיראני, נאצר כנעאני, גינה את תקיפות צה”ל ברצועת עזה ובדרום לבנון וכינה אותן “הפרה בוטה של ריבונותה ושלמותה של לבנון וכן של עקרונות המשפט הבינלאומי וזכויות האדם”. כנעאני קרא לתגובה יעילה מצד הקהילה הבינלאומית לנוכח “הצעדים התוקפניים מצד המשטר הציוני” ולכינוס דחוף של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי. הוא הדגיש את הצורך בעמדה אחידה, חזקה ומתואמת של כלל הממשלות האסלאמיות בתמיכה בעם הפלסטיני ובמניעת חילול מסגד אלאקצא.

בתוך כך, התקשורת הממסדית האיראנית הביעה שביעות רצון מההסלמה הרב-זירתית מול ישראל והציגה את תגובת ישראל לאירועים האחרונים כעדות לחוסר יכולתה להתמודד בעתיד עם תרחיש של שיגור טילים בו-זמנית ממספר חזיתות. היומון השמרני “וטן אמרוז” שיבח את הצלחת “ההתנגדות הפלסטינית” ליזום מערכה כנגד ישראל משלוש חזיתות בו-זמנית: מצפון, מדרום ובגדה המערבית במטרה לשתק את מערכת הביטחון הישראלית.

העיתון טען, שעדיין קיימת אפשרות לפתוח בו-זמנית את כל חזיתות ההתנגדות האפשריות מצפון, מדרום, ממזרח ומהים. הסולידריות המבצעית והתקשורתית של גורמי “חזית ההתנגדות” במצב הרגיש, שבו ישראל נמצאת בחג הפסח, יצרה משוואה חדשה המעוררת פחד בקרב הציונים, למשל מפני האפשרות לשיגור טילים בליסטיים נגד מרכזים רגישים בישראל.

סוכנות הידיעות “תסנים”, המזוהה עם משמרות המהפכה, טענה, כי תגובת ישראל במהלך ההסלמה האחרונה ביטאה ניסיון להגביל את המערכה נגד “קבוצות ההתנגדות” ולהתחמק מעימות מולן. התנהלות ממשלת נתניהו וארגוני הביטחון הישראלים מעידה על כך שהם חוששים אפילו מעימות בו-זמני בשתי זירות וניכר שהם מודאגים מכך שכניסת יתר “קבוצות ההתנגדות” למלחמה כלל-זירתית נגד ישראל תוביל למלחמה, שעלולה להביא לחיסולה.

במסיבת עיתונאים לרגל “יום ירושלים העולמי”, שיצוין ב-14 באפריל, אמר דובר משמרות המהפכה, רמצ’אן שריף, כי בגדה המערבית מתקיימים כיום תנאים שונים בהשוואה לעבר. זאת, בעקבות מימוש הפרויקט האסטרטגי של חימוש הגדה המערבית ועם הצטרפותן של קבוצות התנגדות חדשות לשדה הקרב. שריף ציין, כי האחדות והתיאום בין הקבוצות הלוחמות הפלסטיניות חזקים יותר מאי פעם וכי כינונה של “חזית אנטי-ציונית מאוחדת מדרום לבנון והגולן הסורי ועד עזה והגדה המערבית” מציב את “המשטר הציוני” בפני אתגר אדיר בתוך פרק זמן קצר.

בהתייחסו לחילוקי הדעות הפנימיים בישראל, אמר שריף, כי “המשטר הציוני” סובל בשנים האחרונות ממחלוקות גוברות, שהגיעו לאחרונה לשיאן ומערערות את תקוותם של מנהיגיו ותושביו בנוגע להמשך שרידותו.

שגריר איראן בבגדאד, מחמד כאט’ם אל-י צאדק, נפגש ב-12 באפריל עם מזכ”ל הג’האד האסלאמי בפלסטין, זיאד אל-נח’אלה, שהגיע לביקור רשמי בעיראק (אירנ”א, 13 באפריל).

איראן פלסטינים משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד