י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"צעד מאוד לא ידידותי"

נורבגיה גירשה 15 דיפלומטים רוסים שהואשמו בריגול

נורבגיה האשימה דיפלומטים רוסים בריגול ושימוש במעמדם הדיפלומטי ככיסוי לריגול וגרשה אותם. שגרירות רוסיה הגיבה לגירוש, וכינתה אותו "צעד מאוד לא ידידותי". רוסיה גם אמרה כי תנקוט "צעדים", שצפויים להיות גירוש כל פקיד נורבגי ברוסיה

נורבגיה גירשה 15 דיפלומטים רוסים שהואשמו בריגול
צללית צילום: unsplash

נורבגיה גירשה 15 דיפלומטים רוסים שהואשמו בריגול ושימוש במעמדם הדיפלומטי ככיסוי לפעילות הריגול שלהם. שר החוץ הנורבגי, אניקן הויטפלדט, הצהיר כי נורבגיה לא תאפשר לקרמלין גישה לשגרירות שלה באוסלו כדי לעסוק ב"פעילות מודיעינית סמויה". הייטפלד הוסיף כי 15 הדיפלומטים והצוות נחשבים כעת ל'אישיות בלתי רצויה' ו"חייבים לעזוב את נורבגיה תוך זמן קצר. נורווגיה לא תעניק אישורים לקציני מודיעין המבקשים ויזה לנורבגיה".

שגרירות רוסיה הגיבה לגירוש, וכינתה אותו "צעד מאוד לא ידידותי". רוסיה גם אמרה כי תנקוט "צעדים", שצפויים להיות גירוש כל פקיד נורבגי ברוסיה.

הרשויות הנורבגיות עקבו מקרוב אחר תנועות האנשים במשך זמן מה לפני שגירשו אותם, כך על פי הודעת הממשלה. נורבגיה מסרה כי רוסיה מהווה את "האיום המודיעיני הגדול ביותר" למדינה, איום שהולך ומתגבר על רקע חוסר היציבות של "המצב הביטחוני המדרדר" של אירופה.

נורבגיה יישרה קו עם הגוש האירופי והטילה סנקציות אירופיות נגד רוסיה בשל פלישתה המתמשכת לאוקראינה. שגרירות רוסיה באוסלו מסרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי החלטתה של נורבגיה היא "עוד צעד לא ידידותי במיוחד, ונורווגיה תראה תגובה".

כ-40 דיפלומטים רוסים מוצבים כיום באוסלו, כך שהגירוש מגיע ליותר משליש ממספרם. עד כה השנה, גם אסטוניה, הולנד ואוסטריה גירשו דיפלומטים רוסים. נורבגיה גם גירשה שלושה דיפלומטים רוסים באפריל 2022. נורבגיה, חברה בברית הצבאית של נאט"ו, חולקת גבול עם רוסיה באזור הארקטי.

 

 

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה גירוש נורווגיה מרגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד