כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החלטת פרקליט המדינה

תוך שבועיים: נסגר התיק נגד השוטרים שחיסלו מחבל

מחבל הגיע לפני כשבועיים מהיציאה מהר הבית דרך שער השלשלת אל עבר כוח משטרתי שהיה במקום, ניסה לחטוף את נשקו של אחד השוטרים, ירה שני כדורים מנשקו ולאחר מכן השוטרים ירו בו ונטרלו אותו. בעקבות ביקורת ציבורית מצד המגזר הערבי מח"ש פתח בבדיקה ופרקליט המדינה החליט לסגור את התיק

תוך שבועיים: נסגר התיק נגד השוטרים שחיסלו מחבל
שוטרים בעיר העתיקה. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרקליט המדינה, עמית איסמן, אימץ את המלצת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, לסיים את הליך הבדיקה בעניינם של השוטרים המעורבים באירוע הירי בהר הבית לפני כשבועיים, וזאת בשל היעדר עבירה.

על-פי הדיווח שהתקבל מהמשטרה, מחבל הגיע מהיציאה מהר הבית דרך שער השלשלת אל עבר כוח משטרתי שהיה במקום, ניסה לחטוף את נשקו של אחד השוטרים, ירה שני כדורים מנשקו ולאחר מכן השוטרים ירו בו ונטרלו אותו. השוטרים לא הספיקו להפעיל את מצלמות הגוף ובדיקת מח"ש העלתה כי האירוע התרחש ב"שטח מת", שאינו מכוסה ע"י מצלמות אבטחה כלשהן.

מיד עם קבלת הדיווח פתחה מח"ש בבדיקת האירוע. בין היתר, בוצעו על ידי מח"ש פעולות בדיקה מקיפות, במסגרתן נבחנו גרסאותיהם של השוטרים המעורבים ושוטרים נוספים שנכחו באירוע, וכן נבחנו עדות ראייה והבדיקות הפורנזיות שנערכו ע"י מז"פ והמכון הלאומי לרפואה משפטית.

סיכום הבדיקה במח"ש הביא למסקנה, כי בחומר הראיות שנאסף יש כדי לתמוך בגרסתם של השוטרים לאירוע, כי הם פעלו כדין מתוך הגנה עצמית, וכן כי ישנן ראיות ברורות, ישירות ומוצקות לכך שלא בוצעה עבירה.

לפיכך, המליצה מח"ש לסיים את הליך הבדיקה, ולסגור את התיק בהיעדר עבירה, המלצה שאומצה כאמור ע"י פרקליט המדינה ומשנהו הפלילי.

 

סגירת תיק מחלקה לחקירות שוטרים חיסול מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד