כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יום ירושלים העולמי

ציר הרשע שמתכנס בבגדד; נסראללה מתרברב

בעולם המוסלמי מציינים היום את יום ירושלים העולמי ומערכת הביטחון נערכת בכל החזיתות מחשש להסלמה. בבגדד מתכנסים בכירי הג'יאהד האסלאמי ונסראללה נושא נאום שבו הוא מתרברב ומתגרה בישראל 

ציר הרשע שמתכנס בבגדד; נסראללה מתרברב
מנהיג הג'יאהד האסלאמי זיאד נחאלה צילום: צילום מסך

משלחת מטעם של הג'יהאד האסלאמי בראשותו של מנהיג הארגון, זיאד נח'אלה, הגיעה לביקור בבגדאד בירת עיראק. כך דווח בכלי תקשורת המזוהים עם הארגון.

במהלך הביקור המשלחת צפויה לקיים פגישות עם גורמים רשמיים בעיראק ואישים רמי דרג במישור המפלגתי. השיחות יעסקו בהתפתחויות בזירה הפלסטינית והערבית ו"בדרכים לתמוך בהתנגדות בפלסטין ובירושלים אל מול ההתקפות וההסתערויות על מסגד אל-אקצא".

המשלחת נפגשה עם שגריר איראן בעיראק, מוחמד כאז אאל סאדק ועם ראש ממשלת עיראק לשעבר, עאדל עבד אל-מהדי. שגריר איראן בעיראק אאל סאדק אמר לאחר הפגישה כי "ציר ההתנגדות" הפך חזק ומתואם יותר והדגיש כי העם העיראקי תומך בפלסטין.

בתוך כך, מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אומר בנאומו לרגל יום ירושלים העולמי כי "ההתפתחויות האחרונות ברחבי העולם משרתות באפן חיובי את ציר ההתנגדות והסכסוך שמתנהל מול הכיבוש הציוני". נסראללה התייחס להתקרבות בין איראן וסעודיה ואמר כי "דרך השיח והדיפלומטיה תשפיע באופן שלילי על מאמצי הנורמליזציה (עם ישראל), כפי שהיא תשפיע גם על התוכנית הציונית להרכיב ציר ישראלי-ערבי בהתמודדות מול איראן וציר ההתנגדות".

לצד זאת, לרגל יום ירושלים האיראני - בערוצים המזוהים עם ציר ההתנגדות פורסם תיעוד לכאורה מתוך חדר החמ"ל המשותף של הארגונים של ציר ההתנגדות, ביניהם נראים אנשים השייכים לג'יהאד האסלאמי ולחיזבאללה. בסוף הסרטון נראה אחד הפעילים מסמן את הקרייה בתל אביב כמטרה ונכתב בעברית "מוכנים".

יום ירושלים זיאד א נח'אלה הג'יהאד האסלאמי חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד