סקר "מעריב־סופהשבוע", שנערך על ידי ד"ר מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס מעלה כי השוויון במספר המנדטים בין הליכוד למחנה הממלכתי נמשך. על פי הסקר, גוש הימין רושם ירידה של 13 מנדטים ומקבל 51 מנדטים בלבד, בעוד גוש האופוזיציה זוכה ל־69 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי יש עתיד ממשיכה לאבד גובה ונחלשת ל־19 מנדטים בלבד. גם עוצמה יהודית נחלשת, ויורדת בסקר הנוכחי ל־4 מנדטים בלבד ומתקרבת לעבר אחוז החסימה. הציונות הדתית (שמגיעה ל־5 מנדטים) יחד עם עוצמה יהודית זוכות ל־9 מנדטים בלבד – כשני שלישים מכוחן המשותף בכנסת הנוכחית.

השר בן גביר בישיבת הממשלה. מפלגתו מתרסקת ומאבדת למעלה ממחצית ממצביעיה.

מנתוני הסקר עולה כי מאז הבחירות לכנסת איבדה מפלגתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - עוצמה יהודית למעלה ממחצית ממצביעיה, בעוד הציונות הדתית שומרת על כוחה. כשליש מהסך הכולל של מצביעי רשימת הציונות הדתית בבחירות 2022 אמרו בסקר הנוכחי שהם אינם מתכוונים להצביע, או שאינם יודעים בינתיים עבור מי להצביע.

עוד עולה מהסקר הנוכחי כי העבודה ומרצ עוברות את אחוז החסימה, אך המפלגה הערבית הקיצונית בל"ד עדיין מתחתיו עם 2.3%.

פילוח המנדטים המלא הוא כדלהלן: הליכוד - 26 מנדטים, המחנה הממלכתי – 26, יש עתיד – 19, ש"ס – 9, יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 6, חד"ש־תע"ל – 6, הציונות הדתית – 5, העבודה – 4, מרצ – 4, עוצמה יהודית – 4, ורע"ם – 4. לפי חלוקת המנדטים, האופוזיציה יכולה לראשונה להקים ממשלה – גם בלי חד"ש־תע"ל.

בסקר נשאלו המשתתפים מי לדעתם מתאים יותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה, בנימין נתניהו או בני גנץ והתשובות היו: גנץ – 44%, נתניהו – 37%, לא יודע – 19%. מהפילוח על פי ההצבעה לכנסת, גנץ זוכה לתמיכה גורפת בקרב 81% ממצביעי מפלגות האופוזיציה, לעומת 5% בלבד בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה.

נתניהו גורף רוב של 92% מקרב מפלגות הקואליציה, לעומת 6% בלבד בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה.

הסקר נערך אתמול בהשתתפות 503 איש באינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית היא 4.3%.