י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאחורי הקלעים

התלמידים של רבי יעקב מאיר: "אנחנו רוצים שהשלום יימשך"

מאז השלום המיוחל בין נכדיו של הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר לגבאים, עומדים התלמידים והמעריצים מהצד ועוקבים לראות האם השלום ממשיך הלאה. 'בחדרי חרדים' עם הפרטים מאחורי הקלעים לאחר ששוחח עם התלמידים. וגם: הביקור השבוע של רבי יעקב מאיר בישיבה בבית שמש

התלמידים של רבי יעקב מאיר: "אנחנו רוצים שהשלום יימשך"
הגרי"מ שכטר בשיחה לבחורי החסידות השבוע צילום: באדיבות המצלם

גדול השלום: מאז ערב חג הפסח עת נעשה שלום היסטורי בין נכדיו וגבאיו של עמוד האמונה הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר מגדולי מנהיגי חסידות ברסלב, הדבר גרם לקידוש השם גדול בעולם החסידות בארץ ובעולם ובפרט אצל התלמידים והמעריצים.

החדשות שהתפרסמו במהלך השבוע שלפני חג הפסח, כאשר כולם היו עסוקים בהכנות, מה שכנראה לא זכה לתשומת לב ראויה. אל החדשות הן היסטוריות; במובן זה שבשישים – או שבעים שנה אחרונות לא הייתה מחלוקת שפרצה בקהילה ונמשכה פחות מ-3 חודשים.

השבוע, נעשה צעד נוסף עת הגיע הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר לקהילתו בבית שמש שם מסר שיחה לקהילה ושמח מאוד לראותם תוך כדי שהוא מברך אותם ודיבר 25 דקות זמן רב מרוב התרגשות שראה את הבחורים שבכו מהתרגשות אחרי חודשים שלא ראו את רבם. 

כידוע, לרבי יעקב מאיר עשרות אלפי מעריצים בארץ ובעולם, רבים הם גם נגידים גדולים בארה"ב שלא זזים מבלי עצה וברכה מפי קדשו של ר' יעקב מאיר. דבר השלום שנעשה לאחר מאמצים רבים הן מצד הנכדים שכמובן זכו אחרי הרבה שנים להיות עם הסבא כל הזמן, והן מצד הגבאים המסורים שבצעד בוני אמון הלכו לשלום יחד עם הנכדים החביבים.

'בחדרי חרדים' שוחח עם מספר תלמידים ומקורבים בהם גם נגידים שפעלו רבות למען השלום המיוחל שעדיין לא עלה גבי הכתב בין הצדדים אך בהחלט מעורר שמחה גדולה במצב הנוכחי לקראת שלום סופי.

בהקבלת פני רבו מול מקום המקדש. צילום: באדיבות המצלם

אחד התלמידים פותח ואומר: "צריך להבין מה שקורה, היה פה דבר גדול מאוד, עצם זה שהנכדים באו לקראת הגבאים זה דבר שמעורר התפעלות גדולה, כבר חשבנו שיהיה פה מאבק שיימשך שנים רבות, אין לי את היכולת אפילו לתאר לך עד כמה זה עזר לכולם, כי ר' יעקב מאיר הוא רחוק ממזרח ממערב ממחלוקות או אפילו בנדמה".

"לכאורה היה פה דבר לא ברור, רבי יעקב מאיר שליט"א היה ללא גבאיו במשך תקופה של כמה חודשים ובכל זאת הקהילה המשיכה יחד עם הנדיבים והכל, וברוך ה' שכעת זכינו שביחד עם הנכדים זכינו לאחדות".

אחד מבני הקהילה אמר ל'בחדרי חרדים': "ראינו שוב את הרב יחד עם הגבאים; זה החזיר תמונה של חזרה לשגרה. עם זאת, אנחנו עדיין מחכים לראות איך הכל יסתדר והאם השלום ימשיך".

התלמיד פותח את סגור ליבו ואומר: "אנחנו חייבים שהשלום הזה יימשך, תראו את היופי שבהדר כולנו תקווה שהשלום יימשך וגם בני קהילת 'קרן אור' יוכלו להמשיך להנות מאורו של ר' יעקב מאיר עוד רבות בשנים ובעז"ה גמר השלום יהיה באירוע גדול שיתקיים בקרוב".

אחד מבני הקהילה אף אומר מדוע שהנכדים של ר' יעקב מאיר יבואו לקראת שלום עם הגבאים? הרי לכאורה היה להם כל מה שהם צריכים וביקשו, אלא זה היה ר' יעקב מאיר אוהב שלום ורודף שלום. אולי הם הבינו שלהרחיק את הגבאים מהרב זה לא טוב לרבי יעקב בדיוק כמו כשהרחיקו אותם? או האם זה בגלל שהם ידעו שאנשים רבים הסתכלו בצורה לא הכי ברורה על מה שהם עשו במהלך החורף האחרון, והם רצו לצייר מחדש את התמונה שלהם?

נותר כעת רק לקוות שזה רק תחילתו של שלום אמיתי שינוסח וייחתם על ידי כל הצדדים וכבודו של רבי יעקב מאיר ומשפחתו יוחזר כפי שהיה תמיד כי אם זה היה רק כיסוי כדי ליצור תמונה טובה, המבוכה תהיה עצומה.

עם הבחורים בבית שמש. צילום: באדיבות המצלם

הרב יעקב מאיר שכטר חסידות ברסלב שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד