כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מכתב חסר תקדים

שר החוץ של בריטניה לאב השכול: "מה שאתה צריך נעזור לך"

שר החוץ של בריטניה שלח מכתב לרב ליאו די, ששכל את אשתו לוסי ואת שתי בנותיו בפיגוע טרור נוראי. השר גינה את "הרציחות האכזריות" השר הוסיף: "לא יכולה להיות הצדקה לאלימות חסרת היגיון ומתועבת שכזו"

שר החוץ של בריטניה לאב השכול: "מה שאתה צריך נעזור לך"
הלווית האחיות די הי"ד צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

שר החוץ של בריטניה שלח מכתב חסר תקדים לרב ליאו די, כדי לגנות את הטרור שהביא למותן של אשתו ובנותיו, ולהביע תנחומים על הרצח. ילדיו של רב בית הכנסת לשעבר בבריטניה, רינה, בת 15 ומאיה, בת 20, ואשתו לוסי, נרצחו כאשר טרוריסטים פלסטיניים ירו בהן כ-20 כדורים ב-7 באפריל.

אשתו של הרב די, הרבנית לוסי די, בת 48, נפצעה קשה בפיגוע ונפטרה שלושה ימים לאחר מכן בבית החולים. במכתב ששלח ביום חמישי האחרון שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי, ופורסם בחשבון הטוויטר של עודד רביבי ‏‏‏‏‏ראש המועצה המקומית אפרת, נכתב: "לא יכולה להיות הצדקה לאלימות חסרת היגיון ומתועבת שכזו, ואני מגנה חד משמעית את מעשה הטרור הזה. בריטניה נשארת איתנה במחויבות שלנו לעבוד עם הרשויות הישראליות, וכל הצדדים באזור, להביא סוף לטרור שישראל מתמודדת איתו, ולמעגל האלימות שכפי שראינו בבירור מדי, הוא כל כך הרסני".

שר החוץ הוסיף: "אם יש משהו שממשלת בריטניה יכולה לעשות כדי לעזור לך או למשפחתך, הוא הוסיף, אתה צריך להודיע ​​לנו". העיתון היהודי הבריטי jewish chronicle דיווח כי משרד החוץ של בריטניה ספג ביקורת על הניסוח החלש של הצהרה הראשונה על פיגוע הטרור.

בהצהרה נכתב: "אנו עצובים לשמוע על מותם של שני אזרחים בריטים-ישראלים ועל הפציעות הקשות שספג אדם שלישי", וקראו ל"כל הצדדים להפחית את המתיחות". הזעם היה על ההשוואה בין הטרור הפלסטיני למניעת הטרור מצד ישראל.

בתגובה כתב שגריר ישראל לשעבר באמריקה, מייקל אורן: "תתביישו בריטניה. בלי אזכור של פלסטינים או טרור, בלי זעם. האחיות פשוט 'מתו' ואדם שלישי נפצע איכשהו".

לאחר פטירתה של לוסי די, בריטניה גינתה את המתקפה ה"מתועבת" בהודעה שפורסמה בטוויטר: "לא יכולה להיות הצדקה לרצח לאה ושתי בנותיה, מאיה ורינה. נמשיך לעבוד עם הרשויות הישראליות כדי לשים קץ לאלימות חסרת היגיון זו".

במכתבו לרב די מ-13 באפריל, הוסיף שר החוץ: "כשאתה ומשפחתך יושבים שבעה, מכבדים את חייהן של לוסי, מאיה ורינה, הרשו לי להביע שוב את אהדתנו. יהי רצון שזכרונותיהן יהיו ברכה".

האחיות די שר החוץ בריטניה לוסי די ליאו די

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד