י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההדלפה והחקירה

הפנטגון בוחן כיצד המדליף הגיע למסמכים סודיים ביותר

בין השאלות התמוהות ביותר שצצו מאז מעצרו של צעיר במסצ'וסטס בן 21 בקשר להדלפת מידע מודיעיני מאוד מסווג, לכאורה, היא כיצד איש משמר לאומי זוטר, קיבל גישה לכמה מהמסמכים השמורים ביותר של ממשלת ארה"ב. מסמכים שהכילו סודות ומידע נפיץ מאד

הפנטגון בוחן כיצד המדליף הגיע למסמכים סודיים ביותר
סייבר צילום: Pixabay

הרשויות הפדרליות עצרו ביום חמישי האחרון את ג'ק טייקסיירה בדייטון, מסצ'וסטס, על הפצת מידע סודי. טייקסיירה, בן 21, ששירת ביחידת מודיעין של המשמר הלאומי האווירי של מסצ'וסטס, מומחה לתקשורת של חיל האוויר, על פי רקורד השירות שלו, הדליף את המסמכים הכי רגישים בעשור האחרון. תואר התפקיד שלו "איש מערכות תחבורה סייבר" לא נותן שום רמז ברור מדוע התירו לו גישה לסוגי הקבצים שהודלפו. הוא הצטרף למשמר הלאומי של חיל האוויר בספטמבר 2019, על פי רקורד השירות שלו. טייקסיירה הופיע ביום שישי האחרון בבית המשפט הפדרלי במסצ'וסטס.

פקידי הפנטגון ביקשו להדגיש ביום שלמחלקה יש הנחיות קפדניות כיצד להגן על מסמכים מסווגים, ושר ההגנה לויד אוסטין אמר שהוא הורה לבחון את הנהלים של המחלקה "כדי לוודא לגבי המאמצים שלנו למנוע מדבר כזה להתרחש שוב".

ההדלפה הייתה "מעשה פלילי מכוון, הפרה של ההנחיות הללו", אמר מזכיר העיתונות של הפנטגון הגנרל פט ריידר אמר ביום חמישי האחרון. "אנחנו ממשיכים לסקור את רשימות התפוצה האלה", אמר. "ולכן כל הסימנים מראים, שוב, זה היה מעשה פלילי, הפרה מכוונת של החוק, אנו ממשיכים לחקור ולתמוך בחקירה של משרד המשפטים".

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי תפקידו של המשמר הלאומי של מסצ'וסטס הוא להגן על חבר העמים. לתקשורת של ראשי שירות הביון של המוסד הישראלי ולדיונים בין חברי המועצה לביטחון לאומי של דרום קוריאה אם ​​למכור תחמושת שעלולה להגיע לאוקראינה אין שום רלוונטיות ברורה לעבודתו של החשוד,  ולכן לא ברור מה עשו המסמכים הללו אצל הצעיר בן ה-21.

משרד ההגנה אמר כי נודע לראשונה על ההדלפה מוקדם יותר החודש למרות שהמסמכים היו ברשת במשך שבועות. הם הופיעו באינטרנט לראשונה בינואר האחרון, הם פורסמו על ידי המדליף בקבוצה קטנה ב'דיסקורד', רשת חברתית פופולרית על ידי חובבי משחקי וידאו. המסמכים נשארו בתוך אותה קבוצה קטנה עד תחילת מרץ, אז חבר אחר בקבוצה פרסם כמה מהם בקבוצת דיסקורד גדולה יותר, שם החומר החל לדלוף החוצה.

ארה"ב סייבר הדלפת מסמכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד