כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ארה"ב הודתה

23 חיילים אמריקאים סובלים מפציעות מוח טראומטיות בסוריה

23 חיילי ארה"ב נפצעו כתוצאה מתקיפות נגדם בסוריה בחודש האחרון, כך עדכן צבא ארה"ב. הפנטגון העריך כי שמונה חמושים נהרגו במהלך תקיפות אוויריות של ארה"ב נגד שני מתקנים הקשורים לאיראן בסוריה

23 חיילים אמריקאים סובלים מפציעות מוח טראומטיות בסוריה
צבא ארה"ב אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

עשרים ושלושה חיילים אמריקאים בסוריה סובלים מפציעות מוח טראומטיות במהלך שתי התקפות מצד מיליציות חמושות במרץ האחרון, כך מסר הפיקוד המרכזי של ארה"ב, המפקח על כוחות ארה"ב במזרח התיכון. הפנטגון העריך כי שמונה חמושים נהרגו במהלך תקיפות אוויריות של ארה"ב נגד שני מתקנים הקשורים לאיראן בסוריה.

"זיהינו 11 מקרים נוספים של פגיעה מוחית טראומטית קלה מהתקיפות ה-23 וה-24 במרץ במזרח סוריה", נכתב בהצהרה. "עשרים ושלושה מהפצועים הוערכו כמקרי טראומה מוחית, הצוותים הרפואיים שלנו ממשיכים לבדוק את החיילים שלנו". פגיעה מוחית בעקבות טראומה היא פגיעה מוחית שמקורה בחבלה או בזעזוע לראש, שעלולה להיות בעלת השלכות תפקודיות. קיימות דרגות חומרה שונות לחבלת ראש מסוג זה.

אין זו הפעם הראשונה שכוחות ארה"ב באזור מאובחנים עם פציעות מוח כתוצאה מהתקפות. בשנת 2020 לאחר חיסולו של קאסם סולימאני מפקד כח קודס האיראני על ידי ארה"ב, יותר מ-100 חיילים אמריקאים אובחנו עם פגיעות מוח טראומטיות שנבעו ממתקפת טילים של איראן נגד בסיס אמריקאי בעיראק.

ארה''ב סוריה תקיפה אמריקנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד