כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אינני מפחד למות"

התעשייה המוזיקלית נפרדת ממיכאל שניצלער: "אהב ללא גבול"

"מיכאל היה מנטור אמיתי לשירת הלב, הן ברגש והן בשמחה. מי יתן לנו תמורתו". אנשי התעשייה המוזיקלית סופדים ונפרדים מאמן הרגש ר' מיכאל שניצלער ז"ל שהלך לעולמו בערב שבת שאמר לפני כמה שנים: "אינני מפחד למות, כי מעולם, מעולם לא ‏פגעתי באדם אחר בחיים"

התעשייה המוזיקלית נפרדת ממיכאל שניצלער: "אהב ללא גבול"
מיכאל שניצלער ומרדכי בן דוד צילום: באדיבות המצלם

בתעשיית המוזיקה החסידית בארץ ובעולם מתקשים לעכל את הבשורה המרה ואת האבדן הגדול בלכתו הפתאומית של ענק הזמר החסידי אמן הרגש והנשמה ר' מיכאל שניצלער ז"ל ביום שישי סמוך לכניסת שבת קודש והוא בן 62 בלבד, חודשיים לפני חתונת נכדתו הראשונה שבה כבר לא יזכה להשתתף, ללוות וגם לשיר.

לצד המוני גולשים ומשתמשי הרשתות החברתיות שספדו לו במילים חמות משלהם, אמנים וזמרים, חבריו לתעשייה ספדו ל'מיכאל' בטקסטים ובסרטונים מושקעים, חלקם שזורים בשיריו המרגשים והמרטיטים כשהם חותכים קטעים רלוונטיים לטרגדיה העצומה ולאסון הבלתי נתפס לתעשייה המוזיקלית החסידית שלשניצלער היה בה מקום של כבוד בשורה הראשונה.

קולו נדם: אמן הרגש ר' מיכאל שניצלר ז"ל הלך לעולמו בפתאומיות

גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד פרסם תמונת סלפי שלו עם מיכאל שניצלער מהתקופה האחרונה וכתב: "רבי מיכאל גילם את המשמעות של לאהוב ללא גבול. הוא האיר כל חדר שאליו נכנס וגרם לכל אדם להרגיש שהוא חשוב לו לכל העולם. רבי מיכאל, אתה תחסר מאוד. ? תנצב"ה".

מרדכי בן דוד עם מיכאל שניצלער ז"ל.

מי שהכי בלט מבין שאר אנשי התעשייה, היה אמן הרגש החסידי מוטי ויזל, שבשורת סטטוסים שפרסם בשעות האחרונות ביטא את כאבו העצום ואת החוסר הגדול שהוא חש מלכתו בטרם עת של מיכאל שניצלער, עמו זכה גם להוציא דואט מרגש במיוחד 'קלי למה עזבתני' לחנו של בנצי שטיין שיצא בערב פורים תשפ"א.

מיכאל שניצלער ומוטי ויזל בדואט.

עם צאת השבת כאשר שמע על פטירתו של מושא הערצתו הדליק ויזל נר נשמה ופרסם דברי פרידה מרגשים שיצאו מליבו: "לקרוא בשם מיכאל בן משולם זושא ז"ל, הלב מסרב לעכל זאת. מרגש ומדהים לראות כמה אהבה אמיתית היתה לו בציבור כמה זה יצר חור בלב של כל אחד. כמה כולם הרגישו שהוא החבר האישי הכי טוב שלהם. רבות השפיעה עליי בשירתו הנוגעת והצובטת כל לב".

"כמה קירב בין נשמות עזובות שזקוקות למילה טובה וקיבלו אותה ישירות ממנו עם חיוך נצחי שלא ישכח! מיכאל היה מנטור אמיתי לשירת הלב, הן ברגש והן בשמחה. מיכאל הוא בעל המנגן שגדלתי עליו מילדותי ועד היום שומע אותו שוב ושוב כשאני מרגיש צורך לנער את נימי הלב. מיכאל לא היה שר, הוא היה מדבר ומספר את השיר כמו שאף אחד אחר לא יכל. מי יתן לנו תמורתו". כך ויזל.

מיכאל שניצלער ז"ל.

הגראמער והמלחין מוטי אילוביץ שהלחין לשניצלער כמה יצירות כמו 'ברכת כהנים', הגיב לפטירתו הפתאומית וסיפר: "לצד הלחנה ועיבוד שירים לאלבום שלו, ושירה יחד איתו, הוא היה הראשון שהזמין אותי להופיע אצלו, ההופעה הראשונה המקצועית שלי היתה כשהוא שכר אותי לשיר במצווה טאנץ של הבן שלו".

מוטי אילוביץ בראשית דרכו המוסיקלית עם מיכאל שניצלער.

הזמר והמלחין מענדל ראטה נפרד משניצלער במילים הבאות: "‏אחד הדברים המיוחדים שראיתי אצל מיכאל זה שהוא לא עשה שום חשבון של כבוד כשהוא בא ‏לעשות טובה למישהו אחר. כמה הוא אהב לעשות ‏לייק או לב אוהב לפוסטים של כל מי שהוא רק יכל, ופעמים רבות בתוספת תגובה מרגשת שתחזק את לב הכותב. שום עליונות של סלב, שום חשבון של ‏כבוד. לפני כמה שנים, כשהיה חולה וכבר חשבו ‏שהוא בעולם הבא, הוא אמר למשפחתו, ואמר את ‏זה גם לי: אינני מפחד למות, כי מעולם, מעולם לא ‏פגעתי באדם אחר בחיים. רבי מיכאל האהוב, תודה על כל כך הרבה אהבה ואור שקיבלתי ממך".

המוזיקאי הוותיק ר' מאיר אדלר כתב: ‏"חבל שמיכאל לא יכול לראות את כל הסטטוסים לכבודו. ‏איזה בנאדם עם לב חמאה!! ‏יהי זכרו ברוך".

הבדחן הנודע מארה"ב ר' יואלי ליבוביץ הגיב עם צאת השבת: "קיבלנו את פני השבת עם הבשורה המרה על פטירתו בטרם עת של בן דודי היקר ואדמו"ר המוסיקה החסידית היהודית האדמו"ר רבי מיכאל שניצלער ז"ל - מיכאל, המוזיקה שלך הסעירה את לבם של רבים, ואתה תיזכר לעד".

ליבוביץ עם שניצלער ז"ל.

המפיק המוזיקלי זאבי פריד שעבד מקרוב עם שניצלער התבטא בקצרה וכתב: "וכָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף ד'. מלאך מיכאל עלה למרום בטרם עת. ‏פנה הודה פנה זיוה פנה הדרה".

הלוויתו של מיכאל שניצלער תתקיים הבוקר בשעה 10:00 (שעון ניו יורק) בבית ההלוויות הר שלום, שבשדרת הילסייד 44, איירמונט ראמפו, שבמחוז רוקלנד, הסמוך למונסי, ניו יורק בהשתתפות רבבות ממכריו, אוהביו ומעריציו.

מיכאל שניצלער מיכאל שניצלר מוטי ויזל מענדל ראטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד