כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מסביב לעולם

מכפרים נידחים באוקראינה עד ההרים המושלגים של נפאל

בתנועת חב"ד העולמית מסכמים אלפי לילות סדר ציבוריים בטוקיו ובניו יורק, בסוואנה ובאפריקה ובמישורי סיביר, בירושלים ובשנגחאי. בימים שקדמו לחג ניתן היה לראות את הבחורים במקומותיהם מכשירים מטבחים, מחלקים ערכות מצות, ומקלפים עשרות קילוגרמים של תפוחי אדמה

מכפרים נידחים באוקראינה עד ההרים המושלגים של נפאל
לילות סדר ציבוריים צילום: "מרכז 302"

שלוחי חב"ד ברחבי העולם מסכמים מערך אדיר של אלפי לילות סדר ציבוריים בכל רחבי הגלובוס, מכפרים נידחים באוקראינה עד ההרים המושלגים של נפאל, תוך מאמצים אדירים להגיע לכל מקום ומקום ולדאוג לליל סדר ציבורי פרוייקט אדיר זה בה בהמשך לתנופת הפעילות האדירה במרכז שליחות העולמי של חב"ד.

כחלק מהפרויקט נשלחו קודם החג למעלה מ-800 בחורי ישיבות מכל רחבי העולם למסעות מיוחדים אל כל רחבי הגלובוס בהם ארגנו במאות מקומות בעולם במספר שיא של כל הזמנים לילות סדר המוניים. את הימים קודם צאתם לארגן את לילות הסדר בעולם נצלו הבחורים בהכנה לוגיסטית ובלימוד הלכות הסדר.

השנה מספר שיא של כל הזמנים הצטרפו לפרוייקט 'מרכז שליחות' העומד מאחורי הקלעים על הלוגיסטיקה ההכוונה והסיוע בכל המקומות, 800 בחורים ב-66 מדינות ברחבי העולם ו-34 מדינות מארצות הברית.

בימים שקדמו לחג ניתן היה לראות את הבחורים במקומותיהם מכשירים מטבחים, מחלקים ערכות מצות, ומקלפים עשרות קילוגרמים של תפוחי אדמה. כמה מהם אפילו נאלצו לסחוט ענבים ולייצר יין לבד עבור מצוות ארבע כוסות.

לפני 33 שנה בתש"נ (1990) הורה הרבי מליובאוויטש לשלוח בחג הפסח תלמידים מובחרים לפינות נידחות על מנת שיערכו שם לילות סדר ציבוריים הרב משה קוטלרסקי האחראי על מרכז השליחות של חב"ד בעולם התמנה על ידי הרבי לנהל את המערך האדיר "מדובר בצמיחה אדירה ביחס לשנים עברו" אומר הרב קוטלרסקי "אם בשנה הראשונה היינו מוציאים קבוצה קטנה של כמה עשרות בחורים היום אנחנו מוציאים מאות בחורים למקומות הכי רחוקים שיש".

הרב קוטלרסקי הוסיף "הרבי מליובאוויטש לימד אותנו שבנוסף לארבעת הבנים בהגדה ישנו מושג של 'הבן החמישי' שהוא אפילו אינו מגיע אל שולחן הסדר ואנחנו כאן בשבילו" הרב קוטלרסקי חתם את דבריו ואמר כי הרבי מליובאוויטש מספר רב של פעמים לימד אותנו כי התפקיד שלנו הוא לחפש היטב ולדאוג ש"בל ידח ממנו נידח" והאחריות שלנו להביא את שמחת החג לכל יהודי בכל מקום בעולם".

 

ליל הסדר חב"ד פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד