כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מות הנער מסיגריה אלקטרונית

האב משחזר: "שמעתי צעקות במסדרון, ראיתי שעושים לו החייאה"

האם ניתן היה למנוע את מותו של מידן קלר בן ה-16 לאחר שמכשיר האקמו אליו היה מחובר נותק לפתע מסיבה שעדיין אינה ברורה | האב משחזר: "הייתי איתו בבית החולים ויצאתי לאכול, אחרי כמה דקות התחיל רעש וצעקות במסדרון, רצתי לילד וראיתי שעושים לו החייאה. חיכינו לבשורות טובות שלא הגיעו, וקבעו את מותו"

האב משחזר: "שמעתי צעקות במסדרון, ראיתי שעושים לו החייאה"
מידן קלר ז"ל עם אביו יריב צילום: מתוך פייסבוק

בשבת הלך לעולמו הנער בן ה-16 מידן (מרדכי) קלר-ברוך ז"ל שאושפז בימים האחרונים בבית החולים עם אי ספיקת כליות בעקבות עישון סיגריה אלקטרונית פיראטית. הוא חובר למכשיר אקמו לב-ריאה שמשום מה נותק לפתע במהלך השבת מה שגרם להתדרדרות המיידית ולמותו תוך דקות ספורות. 

אביו של מידן, יריב, סיפר בריאיון לליאת רגב ברשת ב': "הייתי איתו בבית החולים ויצאתי לאכול, אחרי כמה דקות התחיל רעש וצעקות במסדרון, רצתי לילד וראיתי שעושים לו החייאה. חיכינו לבשורות טובות שלא הגיעו, וקבעו את מותו".

נפטר הנער שאושפז במצב קשה מסיגריה אלקטרונית

על מכשיר האקמו אמר האב: "זו מכונה שכמו שהיא מופלאה, כרוכים בה סיכונים רבים. זה מחובר עם מדבקה, הכול בסוף זה מדבקות, לא משהו מקובע, זה מאוד עדין. לפני כמה ימים הוא עשה תזוזה והתחיל לזרום לו דם מהירך, אז עצרו את זה. מספיק שהוא עשה תנועה אחת לא במקום וזה יכול היה להתנתק. אם זה מתנתק ולא תפסת את זה בשנייה הראשונה, זה לא בר תיקון. כל תקלה הכי קטנה באקמו נגמרת באסון".

יריב ביקש להעביר מסר להורים אחרים: "הבן שלי הגיע עם קריסת ריאות עקב שימוש בסיגריה אלקטרונית, צריך לשים לב לילדים שלנו. אחרי שנחשפנו למה שקרה לבן שלנו הבנו שבארצות הברית מה שקרה לו מאוד נפוץ. צריך להיזהר ולשמור על הילדים".

בבית החולים שניידר פתחו בבדיקת פרטי המקרה.

החייאה עישון סיגריה סיגריה אלקטרונית בית חולים שניידר מכשיר אקמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד