כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
טרגדיה משולשת | תיעוד

"ארץ ישראל נקנית בייסורים": נתניהו ניחם אבלים בבית משפחת די

רה"מ בנימין נתניהו הגיע לישוב אפרת לנחם את בני משפחת די היושבים בימים אלה שבעה לאחר ששכלו את האם לוסי ושתי בנותיה מאיה ורינה הי"ד בפיגוע ירי מתועב בבקעת הירדן במהלך חול המועד פסח. נתניהו: "ארץ ישראל נקנית בייסורים" וגם: כיצד התגבר על נפילת אחיו יוני הי"ד

"ארץ ישראל נקנית בייסורים": נתניהו ניחם אבלים בבית משפחת די
ראש הממשלה בנימין נתניהו אצל משפחת די צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר (ראשון) לניחום אבלים אצל משפחת די ששכלה בפיגוע ירי רצחני את האם לוסי והבנות מאיה ורינה הי"ד.

ראש הממשלה שמע מאב המשפחה, הרב ליאו די, על סיפור עליתם ארצה ואמר כי הוא יודע שאם בדיעבד היו שואלים את אשתו ז"ל על כך היא הייתה אומרת שהיא לא מתחרטת והייתה עושה את אותו הדבר. רה"מ נתניהו ציין כי לצערנו "ארץ ישראל נקנית בייסורים" ואמר לרב ליאו די כי "כעת אישתך ובנותיך יחיו בתוכך".

ראש הממשלה נתניהו בניחום אבלים אצל משפחת לוסי. קרדיט: עמוס בן גרשום /לע"מ.

הבת, טלי די, שאלה את ראש הממשלה כיצד הוא התמודד עם האובדן של אחיו - רה"מ ענה שתחילה הוא חשב שהחיים נגמרו, וכשאמרו לו במהלך השבעה שיש חיים אח"כ הוא סירב להאמין. "אבל הם צדקו", הוסיף. רה"מ הוסיף כי הכאב שהם מרגישים עכשיו יישאר כל החיים, אך הוא לא יהיה בכאלה עוצמות.

לביקור התלוו ראש הסגל צחי ברוורמן, מזכירו הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל ומזכיר הממשלה יוסי פוקס.

כזכור, בפיגוע הירי הרצחני בבקעת הירדן שאירע במהלך חול המועד פסחף נרצחו תחילה שתי האחיות. האם שישבה אף היא ברכב נפצעה באורח קשה וכעבור מספר ימים נקבע מותה בבית החולים. בתחילה הוזעקו כוחות ההצלה לתאונת דרכים קשה, אך בהמשך התגלו על הרכב סימני ירי, אז התברר כי מדובר בפיגוע. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים. בעקבות הפיגוע, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבלים רדפו אחר הרכב שבו נסעו הנשים וגרמו לו לסטות לצד הדרך, אז פתחו לעברו בירי מאסיבי. בזירה אותרו 22 תרמילים, ככל הנראה של רובה מסוג קלצ'ניקוב. לפי צה"ל, התקבל דיווח על תאונת דרכים בין רכב ישראלי לפלסטיני. כוחות צה"ל שהגיעו לנקודה זיהו מספר פגיעות ירי ברכב הישראלי וקבעו כי מדובר בפיגוע.  כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים.

לוסי הייתה מורה לאנגלית בישיבת בני עקיבא אורות יהודה באפרת. כזכור, שתי האחיות נטמנו שלשום בבית העלמין בהלוויה גדולה וקורעת לב. 

מאיה בת ה-20 הייתה בת שירות שלמדה במדרשה בלוד, ואחותה רינה בת ה-16 הייתה תלמידת כיתה י' באולפנה בקריית ארבע והדריכה בסניף עזרא ביישוב אפרת שם התגוררו. הן עלו עם המשפחה מאנגליה כשהיו ילדות.

 

בנימין נתניהו לוסי די האחיות די פיגוע ירי אפרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד